تشدید اختلاف نتانیاهو و اپوزیسیون در خصوص ایران

تشدید اختلاف نتانیاهو و اپوزیسیون در خصوص ایران
چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 06:30

اختلافات ميان نتانياهو و نمايندگان اپوزيسيون پارلمان رژيم اشغالگر در خصوص اقدام نظامي عليه ايران که به عقيد? آنان «به فروپاشي اسرائيل منجر مي شود»، به اوج خود رسيد و اعضاي کنست (مجلس نمايندگان رژيم صهيونيستي) را تا آستانه درگيري لفظي و فيزکي سوق داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون اسرائیل در این خصوص گفت: "کنست اسرائیل آوی دیختر را به عنوان وزیر جبهه داخلی اسرائیل انتخاب کرد. این در حالی است که اگر وی برای تصدی پست جدید خود در کنست ادای سوگند نمی کرد، شاهد درگیری فیزیکی میان نمایندگان در خصوص مسأله ایران می شدیم".

تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات "شاؤول موفاز" رئیس جریان اپوزیسیون را در خصوص چگونگی موضع گیری در قبال ایران پخش کرد.

موفاز خطاب به نتانیاهو گفت: "رئیس محترم کابینه شما با راهکارهای پیشنهادی خود که بیانگر عدم تعادل شما است، همه را به هراس واداشتید. ما در حال حاضر هراسانیم. نگرانیم که مبادا سیاست خطیری را که نشان دهنده بی مسؤولیتی شما است، عملی کنید".

موفاز افزود: "در صورت تشکیل کمیسیون تحقیقاتی همانند کمیسیون "وینوگراد" ( کمیسیونی که برای بررسی علل شکست ارتش رژیم اسرائیل در جنگ 33 روزه لبنان تشکیل شد ) نه تنها نهادهای امنیتی به خاطر کوتاهی در عملکرد مورد سرزنش قرار می گیرد، بلکه این بار شما و مراجع تصمیم گیری اسرائیل مورد سؤال قرار می گیرید".

گزارشگر اسرائیلی گفت: "طبق نظر موفاز و جریان اپوزیسیون، اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران، آن هم با قدرت تهاجمی محدود و بدون حمایت آمریکا، اقدام خطیر و ریسک بزرگی است که باید از آن احتراز کرد".

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از اظهارات "ایهود باراک" وزیر جنگ این رژیم را در این زمینه پخش کرد.

باراک گفت: "امروز رویارویی با ایران اقدام خطیری است، در عین حال به نظر من حمله به ایران هسته ای در آینده نیز بسیار دشوارتر و پیچیده تر خواهد شد".

گزارشگر اسرائیلی افزود: "مایکل أورن سفیر اسرائیل در واشنگتن در گفتگو با شبکه بلومبرگ تصریح کرده است: به تأخیر انداختن برنامه هسته ای ایران به مدت یک یا دو سال، حمله اسرائیل  به ایران را توجیه می کند".

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از اظهارات وی را در این خصوص پخش کرد.

أورن گفت: "ایران تاسیسات هسته ای خود را به سازه هایی در زیر زمین و در جایی دور از تیررس ما  منتقل می کند، و این به معنی محدود شدن فرصتها برای متوقف کردن روند برنامه هسته ای ایران است".

گزارشگر اسرائیلی گفت: "تهران اظهارات مسؤولان اسرائیلی را در خصوص اقدام نظامی علیه ایران جدی نمی داند و همواره اسرائیل را به واکنش شدید و پاسخ کوبنده به هرگونه اقدام تجاوزگرانه علیه خود، تهدید می کند".

در همین حال تلویزیون اسرائیل بخشی از اظهارات "رمضان شریف" سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در این زمینه پخش کرد.

رمضان شریف تصریح کرد: "اظهارات صهیونیستها در خصوص اقدام نظامی علیه ایران، تنها در راستای تقویت روحیه ساکنان سرزمینهای اشغالی است.ما آماده پاسخ سریع به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیلیها هستیم. اسرائیلیها در صورت حمله به ایران به شدت پشیمان خواهند شد".

پربیننده ترین خبرها