مجسمه ای برای فریب؛ پایان یک سیاست با روسیاهی!

مجسمه ای برای فریب؛ پایان یک سیاست با روسیاهی!
جمعه 15 تير 1397 - 21:41

پشت میله های قفس در حالی کودکانی هراسان و با چشمانی گریان و صداهایی لرزان فریاد «پاپی» و «مامی» سر می دهند که فرسنگ‌ها آنسو تر کودکانی با لبخند و اشتیاق نام پدر و مادرشان را صدا می زنند.

العالم- ایران/ سیاسی 

ترامپ در مسیر اقدامات عجیب دور از عقل خود به سراغ کودکان هم رفت، او دنیای سیاست های بد شکل خود را به کودکان گره زد و در راستای توقف مهاجرت به ایالات متحده اعلام کرد "از آنجا که نمی‌شود بچه‌ها را با همراهان بزرگسالشان به زندان فرستاد، مجبوریم آن‌ها (کودکان)را از بزرگ‌ترها جدا کنیم".

مخالفت زنان سیاسی آمریکا

جدا کردن فرزندان مهاجران از مادران، واکنش تند بسیاری از چهره‌های سیاسی و به‌ویژه بانوان اول سابق ایالات متحده را در پی داشت: میشل اوباما، هیلاری کلینتون، لورا بوش و روزالین کارتر، به شدت از این اقدام انتقاد کرده بودند. حتی ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ هم که به انفعال در امور سیاسی مشهور است گفته بود از دیدن صحنه‌های جدایی فرزندان از خانواده‌ها متنفر است.

کودک در قفس

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خانواده‌های مهاجران بازداشت‌شده را در قفس‌های بزرگ نگهداری کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی که سیاست‌های دولتش به جدا شدن هزاران کودک مهاجر از خانواده‌هایشان منجر شده بود، گفت: "آمریکا به اردوگاه مهاجران و تأسیسات نگاه‌داری پناه‌جویان تبدیل نخواهد شد".

کاربران فضای مجازی هم فیلم‌ها و تصاویر زیر را از نگهداری مهاجران بازداشت‌شده در قفس منتشر کردند.

انتشار تصاویر گریان و صدای ضجه کودکانی که از والدینشان جدا شده‌ بودند، انتقادهای گسترده‌ای را نه تنها در میان مخالفان سیاسی دونالد ترامپ بلکه در حزب جمهوری‌خواه هم در پی داشت.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، سیاست جدید مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا در جدا کردن کودکان از والدین خود را بی‌رحمانه خواند و از وی خواست تا سیاست «مدارای صفر» در قبال مهاجران غیرقانونی را کنار بگذارد.

زید رائد الحسین در سخنان خود در مراسم افتتاحیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو، سیاست جدید دولت دونالد ترامپ در فروپاشاندن خانواده مهاجرین را بی‌رحمانه قلمداد کرد و از مقامات آمریکایی خواست تا به این برنامه که باعث جدایی نزدیک به 2000 کودک از خانواده‌هایشان در طول شش هفته گذشته شده است، پایان دهند.

کمیسر سازمان ملل افزود: "این تفکر که هر کشوری بخواهد با اعمال چنین سوءاستفاده هایی علیه کودکان، مانع ورود والدین آن ها شود، بی‌رحمانه است."

سیاست حیوانی

لوئیس ویدگارای وزیر امور خارجه مکزیک در کنفرانسی خبری اظهار داشت که کشورش از مهاجرت غیرقانونی حمایت نمی کند اما نمی تواند در مقابل چیزی که آشکارا مصداق نقض حقوق بشر است، بی تفاوت بماند.

او سیاست دولت ترامپ را «وحشیانه و غیرانسانی» خواند و با ارائه آماری گفت که 21 کودک اهل این کشور از والدین اشان جدا افتاده اند. 

سوالی که مطرح شد؛ ایوانکا کجاست؟

دختر سناتور مک کین از سکوت این فرد به تنگ آمده و پرسیده بود: ایوانکا کجاست؟ 

او از «ایوانکا ترامپ» دختر ترامپ به دلیل سکوت در مقابل سیاست های پدرش انتقاد و یادآوری کرد: تمام برنامه او درباره زنان و مادران بود. به نظر می رسد که او حالا در این باره چیزی برای گفتن ندارد. 

به نظر میرسد او در آن زمان با نگاه به تصاویر کودکان در قفس ، فرزندانش را در آغوش کشیده و به صدای خنده آنها گوش میداد.

مجسمه ای برای فریب

زنی در آمریکا در اعتراض به سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور علیه مهاجران و جدا کردن کودکان از والدین مهاجران غیرقانونی از «مجسمه آزادی» بالا رفت.

فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد پلیس، مجهز به طناب و تجهیزات صخره‌نوردی این زن را دستگیر کرد. رسانه‌ها گفتند عملیات برای این دستگیری ۴ ساعت به طول انجامیده است.

یک منبع در اداره پلیس نیویورک به سی‌ان‌ان گفت این زن یکی از گروه معترضانی است که روز چهارشنبه و در سالروز «روز استقلال» آمریکا در اعتراض به سیاست‌های مهاجرستیزانه ترامپ تظاهرات کرده بودند. وی گفته بود تا زمانی که تمامی کودکان آزاد نشوند از این اقدام عقب‌نشینی نخواهد کرد.

سی‌ان‌ان نوشته این زن یکی از اعضای گروه Rise and Resist (به معنی قیام و مقاومت) است که برای اعتراض به دونالد ترامپ تشکیل شده است. 

و این نشان میدهد مدعیان آزادی انسان و دفاع از حقوق بشر در کنار نماد این مسئله چگونه انسان را زیر پا میگذارند.

پایان یک سیاست با روسیاهی 

در پی مخالفت های جهانی ،ترامپ با امضای حکمی به سیاست انتقادآمیز جدایی کودکان از والدین شان پایان داد. با این حال، مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت که فرماندهی نیروی دریایی آمریکا برای ساخت مراکز بازداشت و نگهداری ده ها هزار مهاجر غیرقانونی در پایگاه های دورافتاده هوایی این کشور در حال برنامه ریزی است. رئیس جمهوری آمریکا، دمکرات های این کشور را به تلاش برای کارشکنی در مورد سیاست های مهاجرتی متهم کرده و گفته است که اعضای این حزب در جهت باز گذاشتن مرزها تلاش می کنند.

نقض آزادی با ادعای آزادی

نقض آزادی انسان ها در آمریکا نه تنها رویه معمول است بلکه با آغاز کار رئیس جمهور جدید در این کشور تشدید نیز شده است.

پربیننده ترین خبرها