ممانعت آمريكا از نزديكي ايران ومصر

ممانعت آمريكا از نزديكي ايران ومصر
چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 08:23

بيت المقدس (العالم) ـ كارشناس فلسطيني تأكيد كرد كه امريكا و رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از نزديكي ايران و مصر به هر قيمتي تلاش مي كنند.

امجد شهاب تحليلگر مسائل رژيم صهيونيستي چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: شركت محمد مرسي رئيس جمهور مصر در نشست تهران براي امريكايي ها و صهيونيست ها ناگهاني و غير منتظره بود؛ به ويژه اين كه اين اولين سفر رئيس جمهور مصر به ايران پس از انقلاب به شمار مي آيد.

شهاب گفت: اين امر به نگراني شديد امريكا و اسرائيل تبديل شده است به همين دليل در راستاي دور كردن قاهره از تهران تلاش مي كنند.

اين تحليلگر مسائل رژيم صهيونيستي هشدار دارد: امريكا و رژيم صهيونيستي در پي ايجاد مشكلات جديد در منطقه هستند از جمله تلاش مي كنند ايران را كه روز به روز بر قدرت و نفوذ آن افزوده مي شود، به جاي رژيم صهيونيستي به عنوان دشمن مصر معرفي كنند.

وي گفت: از سوي ديگر طرح هايي براي ايجاد مشكلات مذهبي ميان طرفين در دست اجرا دارند.

شهاب اظهار داشت: امريكايي ها و صهيونيست ها خواستار ادامه وابستگي و تبعيت اقتصادي و سياسي مصر از واشنگتن هستند و ادامه كمك هاي اقتصادي امريكا به مصر به وابستگي بيشتر قاهره به واشنگتن خواهد انجاميد.

وي افزود: ادامه كمك هاي آمريكا به مصر به معناي ادامه تبعيت قاهره از واشنگتن است.

كارشناس فلسطيني اظهار داشت: تمركز محمد مرسي رييس جمهور مصر در سخنانش در اجلاس غيرمتعهدها در تهران، بر موضوع سوريه به جاي فلسطين، نشان دهنده در نظر گرفتن منافع امريكاست.به ويژه اين كه وي فقط يك بار به قضيه فلسطين و چندين بار به قضيه سوريه اشاره كرد.

شهاب همچنين گفت: صهيونيست ها طرح هاي طولاني و سري را براي مقابله با اخوان المسلمين مصر آماده كرده اند.

MKH-4-18:48

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها