اطلاع کنسولگری آمریکا در بنغازی از حمله احتمالی

اطلاع کنسولگری آمریکا در بنغازی از حمله احتمالی
جمعه 24 شهريور 1391 - 08:19

فعال سياسي و نظامي ليبيايي عامل حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي را بقاياي رژيم قذافي و هدف از آن را ضربه زدن به امنيت و ثبات ليبي دانست.

عادل عبدالکافی روز پنج شنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: قتل سفیر آمریکا در کنسولگری بنغازی و حمله به هیئت‌های دیپلماتیک در لیبی اقدامی غیرقابل قبول است که آن را محکوم می‌کنیم زیرا لیبی در مسیر دموکراسی قرار گرفته و قصد بازگشت به عقب را ندارد.

وی بقایای قذافی را عامل این حمله دانست و با اشاره به اظهارات مسئولان آمریکایی درباره اینکه احتمال دارد این حمله سازمان دهی شده باشد خاطر نشان کرد: بعید نیست این حمله سازمان یافته باشد، به ویژه که وزارت کشور لیبی تاکید کرد که کنسولگری آمریکا می‌دانست که احتمال دارد ساختمان کنسولگری به آتش کشیده شود.

این فعال نظامی لیبیایی در ادامه گفت: آمریکا پیش از این به اتباع خود درباره سفر به لیبی هشدار داده بود و نخست وزیر انگلیس نیز درباره تحرکات تندرو‌ها هشدار داده بود، ناتو نیز درباره از کنترل خارج شدن اوضاع امنیتی در لیبی هشدار داده بود.

وی افزود: همه این موضع‌گیری‌ها نشان می‌دهد که غربی‌ها اطلاعات متعددی درباره بی‌ثباتی اوضاع در لیبی داشته‌اند.

عادل عبدالکافی در پایان با اشاره به اینکه هم بقایای قذافی و هم انقلابیون همچنان مسلح هستند و حمل سلاح در این کشور فراگیر است، پاکسازی نهادهای نظامی و امنیتی از پسمانده‌های قذافی را خواستار شد و گفت: اگر این کار صورت نگیرد، لیبی هیچ‌گاه به سمت ثبات حرکت نخواهد کرد.

 

۱۳-۱۸: ۴۱



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها