نويسنده و تحليلگر سياسي افغان تشریح کرد:

اشتباهات ناتو، عامل قدرت گرفتن طالبان

اشتباهات ناتو، عامل قدرت گرفتن طالبان
يکشنبه 26 شهريور 1391 - 16:04

العالم، افغانستان - نويسنده و تحليلگر سياسي افغان، گفت: اشتباهات فراوان ناتو در افغانستان از زمان اشغال اين کشور باعث تنفر مردم و قدرت گرفتن طالبان شد.

"محمد ياسين عالمي" روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، با اشاره به افزایش حملات علیه نظامیان خارجی در افغانستان، گفت: طالبان دوباره قدرت گرفته است و در چند سال گذشته نيروهاي خود را ساماندهي كرده و تسليحات بسياري به دست آورده است .

نویسنده و تحلیلگر سیاسی افغان، افزود: طالبان و ديگر گروه های مخالف اشغالگران، در سال ها و ماه هاي گذشته تلفات و خسارات زيادي به نظامیان خارجی وارد كردند، به عنوان مثال طالبان دو روز پيش به مهمترين پايگاه هاي نظامي ناتو در هلمند حمله و 6 فروند هواپيما را منهدم كرد و 2 نظامي انگليسي را كشت و 8 نظامي انگليسي ديگر را زخمي كرد كه اين امر بيانگر قدرت يافتن طالبان و ديگر گروه هاي مسلح مخالف ناتو است.

تحليلگر سياسي افغان با اشاره به اهانت علیه حضرت محمد (ص)،گفت: اهانت به پيامبر اسلام باعث خشم ملت افغان شده و منجر به افزايش حملات به نيروهاي ناتو نيز خواهد شد، زيرا ملت افغان ملتي مسلمان و مؤمن است و در قبال اهانت به اشرف مخلوقات ساكت نخواهد ماند .

16-15:42



 



پربیننده ترین خبرها