مبارزه برای زنده ماندن در سودان جنوبی

مبارزه برای زنده ماندن در سودان جنوبی
جمعه 31 شهريور 1391 - 10:25

با وجود وعده‌هاي غرب و رژيم صهيونيستي به ساکنان سودان جنوبي براي توسعه قبل از جدايي از سودان، ساکنان اين کشور تازه تأسيس همچنان با بحرانهاي اقتصادي و زيست محيطي بسياري مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، كميته بين المللي صليب سرخ اعلام كرد كمبود آب آشاميدني در سودان جنوبي به مرحله اي حساس رسيده است.

كميته بين المللي صليب سرخ با انتشار بيانيه اي در ژنو اعلام كرد: كمبود آب در سودان جنوبي سبب افزايش نگران كننده ميانگين مرگ و مير و سوء تغذيه شده است.

"ميلكر مابك" رئيس هيئت بين المللي اعزامي صليب سرخ به سودان جنوبي تاكيد كرد: اوضاع انساني به ويژه در اردوگاه يوسف بتيل به شدت مايه نگراني است؛ شرايط حاكم بر اين اردوگاه بسيار بحراني است و زنده ماندن نيازمند مبارزه اي دائمي براي بقا شده است.

کشورهای غربی و رژیم اشغالگر و سازمانهای وابسته به این رژیم پیش از جدایی سودان جنوبی تبلیغات گسترده ای را به راه انداخته و به ساکنان این منطقه وعده های بسیاری را در خصوص ارتقای وضعیت اقتصادی و معیشتی و ارایه انواع خدمات داده بودند که با توجه به گزارش سازمانهای بین المللی در خصوص گسترش فقر، بیکاری، و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قابل پیشگیری، به نظر می آید مردم سودان جنوبی به شدت فریب وعده هایی را خورده اند که از سوی کسانی مطرح شده بود که خود گرفتار بحران اقتصادی هستند.

 

26



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها