عبور مسلمانان از مرحله فریاد

عبور مسلمانان از مرحله فریاد
جمعه 31 شهريور 1391 - 12:10

در قانون اساسي کشورهاي غربي، قانوني براي اشغال كشورهاي ديگر، بيوه كردن زنان و ارتكاب جنايت عليه شهروندان وجود ندارد، اما اين كشورها به ويژه آمريكا، اين جنايات را در بسياري از كشورهاي اسلامي مرتكب مي شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" نویسنده و پژوهشگر عرب در مقاله ای نوشت: اعتراض هاي گسترده مسلمانان علیه توهین به رسول گرامي اسلام (ص)، مانع از پخش برنامه اي اهانت آميز به ساحت مقدس پيامبر از شبكه چهارم انگليس شد؛ همچنين تظاهرات گسترده كه مقابل سفارت هاي آمريكا در قاهره ، بنغازي ، بيروت ، اسلام آباد و جاكارتا و ديگر پايتخت هاي كشورهاي اسلامي و نيز مقابل مقر لانه جاسوسي در تهران برگزار شد، موجب شد كه دولت آمريكا تهيه كننده فيلم موهن به پيامبر (ص) را بازداشت كند، هرچند که دلایل بازداشت وی مسائل دیگری عنوان شد.

عطوان افزود: روابط ميان جهان اسلام وغرب روابط خوبي نيست؛ و تا زمانیکه غرب به اشغال كشورهاي ما ادامه مي دهد و از اهانت رژیم اسرائيل به مقدسات ما حمايت مي كند، و نيز حامي يهودي سازي است ، نبايد هم روابط خوبي با غرب داشته باشيم .

سردبیر القدس العربی خاطرنشان کرد: آمريكا ما را دوست ندارد و نمي خواهد كه ما را دوست داشته باشد، ما از طرفداري آمريكا از اسرائيل و ديدگاه گزينشي آن به رژيم هاي ديكتاتوري عربي و حمايت آن از يك گروه، و مبارزه با طرف ديگر، و حمایت از سلطه گري و زورگويي رژیم اسرائیل در منطقه، بيزاريم .

عطوان گفت: ديروز يك قاضي آمريكايي در شهر منهتن با صدور حكمي، مركز حمل و نقل شهر نيويورك را به انتشار اعلاميه انجمن آمريكايي طرفدار رژیم اسرائيل (طرح دفاع از آزادي آمريكاييها) وادار كرد. دراين اعلاميه آمده است كه " در هرجنگي ميان انسان متمدن و انسان وحشی، از انسان متمدن دفاع مي كنم ... از اسرائيل حمايت مي كنم ... جهادگران را شكست دهيد".

وی ادامه داد: جهاد يكي از عقايد مهم اسلامي به شمار مي رود ، ولی به نظر اين قاضي آمريكايي اقدامی وحشيانه است؛ دراين اعلاميه از رژیم اسرائيل به عنوان "متمدن و پيشرفته" یاد شده، بدون اينكه به استفاده این رژیم از فسفر سفيد براي سوزاندن اجساد كودكان غزه و تكه تكه كردن اجساد ساكنان قانا در جنوب لبنان با موشک، و كشتار مردم صبرا و شاتيلا در لبنان اشاره اي شود.

عطوان تأکید کرد: اشغال عراق از سوي آمريكا و كشتارهايي كه نيروهاي آمريكايي درشهر فلوجه مرتكب شدند، تخريب منازل اين شهر بر سر ساكنان آن، و اعدام زخمي ها در مساجد، به هيچ وجه وحشيانه نيست؛ اما اعتراضات مسلمانان كه به نظر غربي ها " عقب مانده و غيرمتمدن" هستند ، وحشيانه است !!!.

عطوان گفت: اين قاضي آمريكايي كه اجازه‌داد این اعلامیه در ايستگاه هاي مترو بین مردم منتشر شود، آيا نمي داند كه با صدور چنين اعلاميه اي احساسات حدود سه ميليون مسلمان آمريكايي و حدود يك و نيم ميليارد مسلمان در سراسر جهان را جريحه‌دار مي‌كند؛ و آيا نمي داند كه انتشار چنین اعلامیه ای، ممكن است به درگيري‌هاي ديني و نژادي منجر شده و جان عده زيادي از مردم بيگناه را بگيرد.

این نویسنده و پژوهشگر عرب با تأکید بر ضرورت توقف زنجيره اهانت‌ها به اسلام و مسلمانان به بهانه آزادي بيان، خاطرنشان کرد:  مسلمانان جنگ نمي خواهند و به دنبال آن نيستند، و ديگران را نيز به جنگ تشويق و تحريك نمي كنند؛ بلکه به دنبال زندگي با كرامت و انسانيت و سازش با همه تمدن ها هستند، و همواره آنان هستند كه ضربات و حملات موشكي را متحمل مي شوند.

عطوان تأکید کرد: غربي‌ها مي خواهند كه مسلمانان در برابر اين ضربات شکایت نکنند، و دقيقا مانند چهارپايان در برابر اين ضربات سكوت اختيار كنند؛ اما مسلمانان از مرحله اين فريادها به مرحله دفاع از خويش رسيده اند، و قادرند كه كشورهاي دارنده ناوهاي هواپيمابر را شكست دهند؛ مسلمانان درصدد شكست دادن آنان در افغانستان هستند؛ و آن ها را وادار خواهند كرد كه با ذلت از اين كشور عقب نشيني كنند.



پربیننده ترین خبرها