در تظاهرات بصره:

عراقی‌ها خواستار قطع روابط با آمریکا شدند

عراقی‌ها خواستار قطع روابط با آمریکا شدند
شنبه 1 مهر 1391 - 14:11

مردم عراق در شهر بصره در اعتراض به پخش فيلم اهانت آميز به ساحت نوراني پيامبر اکرم (ص) تظاهرات کردند و تحريم شرکت‌ها و کالاهاي آمريکايي و قطع روابط آمريکا با واشنگتن را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرکنندگان در بصره به شرکت‌های نفتی غربی در جنوب عراق هشدار داند که در صورت تداوم اهانت‌های آن‌ها به رسول اکرم (ص) شرکت‌ها و کالاهای آن‌ها را تحریم و حتی به این شرکت‌ها حمله خواهند کرد.

فهد علوان، یکی از شیوخ عشایر عراق، در این باره به شبکه العالم گفت: مردم عراق از کوچک و بزرگ، جوان و کهن‌سال، زن و مردم به صحنه آمده‌اند تا این اقدامات زشت را محکوم و بر ضرورت محاکمه عاملان اهانت به مقدسات اسلامی تاکید کنند.

 «علی ثائر غضبان» یکی از طلاب علوم دینی در بصره نیز در این باره گفت: با محکوم کردن اقدامات توهین آمیز آمریکا به پیامبر اکرم (ص) از مقام‌های عراق می‌خواهیم سفیر آمریکا را کشور اخراج کنند و هرگونه روابط دیپلماتیک را با واشنگتن و کشورهای صهیونیستی قطع کنند. 

وی افزود: اگر مقام‌های عراق به خواست مردم توجه نکنند، تظاهرات مردمی تا زمان برآورده شدن خواسته‌ها ادامه خواهد یافت.

 «رعد التمیمی»، مسئول موسسه «المبلغ الاسلامی» در بصره نیز گفت: از کشورهای عربی می‌خواهیم آمریکا را به طور کامل تحریم کند و سفارتش را در تمام کشورهای عربی ببندند.

علاء البصری، نماینده گردان‌های حزب الله در عراق نیز در این باره گفت: اگر مراجع و علمای دینی دستور دهند حاضر هستیم برای بستن سفارت آمریکا و کوتاه کردن دست شرکت‌های آن از نفت عراق جان خود را فدا کنیم.

22-11:41

 

پربیننده ترین خبرها