دخالت اعراب درسوريه بيشتر ازبيگانگان است

دخالت اعراب درسوريه بيشتر ازبيگانگان است
سه شنبه 11 مهر 1391 - 14:25

نماينده مجلس الشعب سوريه تاكيد كرد: دخالت هاي بيگانگان در سوريه واضح و آشكار است، اما دخالت اعراب در اين كشور بيشتر است.

"شريف شحاده" عصر سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: نقش سازمان هايي نظير القاعده و گروه هاي تكفيري و همچنين نقش قطر، عربستان و تركيه در زمينه دخالت در سوريه هم اكنون بيش از پيش آشكار شده است.

وي افزود: با وجود همه دخالت هايي كه در يك سال و نيم گذشته در سوريه صورت گرفته، ملت و ارتش سوريه توانستند وحدت و يكپارچگي خود را حفظ كنند و كساني كه به شكست سوريه اميدوار بودند، زيان كردند.

شحاده خاطرنشان كرد: آن چه وليد المعلم وزير خارجه سوريه در سازمان ملل درباره دخالت هاي خارجي گفت، حقيقت است و بايد گفته مي شد.

وي درباره راه حل هاي سياسي و چگونگي دستيابي به چنين راه حل هايي گفت: تنها راه دستيابي به راه حل سياسي، متوقف كردن حمايت ها از گروه هاي مسلح قبل از هر چيز است.

نماينده مجلس الشعب (پارلمان) سوريه افزود: تركيه، قطر و عربستان در زمينه حمايت از گروه هاي مسلح در سويه نقش محوري دارند هر چند نقش اصلي را آمريكا در حمايت از اين گروه هاي مسلح ايفا مي كند.

وي خاطر نشان كرد: تا وقتي كه سلاح ها بر زمين گذاشته نشود، نمي توان از مذاكره سخن گفت و در حالي كه گروه هاي مسلح همچنان به سوريه اعزام مي شوند، نمي توان اميدوار بود فرايند سياسي آغاز شود.

شحاده گفت: تنها راه حل بحران سوريه، گفت و گوي ملي با مشاركت همه گروه هاي سوري است اما چنين گفت و گويي بايد بر اساس زمين گذاشتن سلاح، توقف خشونت ها، تروريسم و جلوگيري از دخالت بيگانگان استوار باشد و سوري ها قادر به تحقق چنين مساله اي هستند.

وي با اشاره به دعوت وزير خارجه سوريه به گفت و گو و اين كه مخالفان نظام سوري در داخل و خارج تا چه حد به اين موضوع پاسخ مثبت داده اند، افزود: مخالفان نظام در خارج از كشور خواهان گفت و گو نيستند، زيرا آنان برنامه هايي آماده در اختيار دارند و بدون اجازه آمران و حاميان خود نمي توانند وارد گفت و گو شوند.

شحاده تصريح كرد: آن ها همواره فرياد براندازي نظام و دعوت از بيگانگان براي دخالت نظامي در سوريه سر مي دهند به اين ترتيب چگونه مي توان با كسي كه خواهان براندازي نظام است آن هم در شرايط هجمه همه جانبه رسانه اي ضد نظام سوريه، گفت و گو كرد.

  10:40/  26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها