انتقاد فعالان يمني از اتهام عبدربه به ايران

انتقاد فعالان يمني از اتهام عبدربه به ايران
سه شنبه 11 مهر 1391 - 16:37

صنعا (العالم) ـ سياستمداران و فعالان يمني از اتهامات عبدربه منصور هادي، رييس جمهور يمن، به ايران مبني بر وجود شبكه هاي جاسوسي تهران در اين كشور انتقاد كردند و آن را نوعي تسليم شدن در مقابل فشارهاي بين المللي دانستند.

به گزارش سه شنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از صنعا پايتخت يمن، فعالان يمني از هادي خواستند تا عمليات بمباراني كه هواپيماهاي امريكايي طي آن مراكز غيرنظامي را هدف قرار مي دهند، متوقف كند.

بنابر اين گزارش، ادعاهاي جديدي درباره نقش ايران در به خدمت گرفتن شبكه هاي جاسوسي براي ناكام كردن سازش سياسي در يمن و جذب سياسيتمداران معارض و فعالان رسانه اي يمني مطرح شده است كه بنا بر اين ادعاها تاكنون 6 شبكه شناسايي و اعضايش دستگير شده اند.

ادعاهاي يمن اين بار از زبان عبدربه منصور هادي رييس جمهور اين كشور مطرح شد كه در ادامه برنامه هاي خود در آمريكا، در كنفرانس كشورهاي كمك كننده به يمن مطرح كرد تا در شرايط اقتصادي بحراني يمن، چشم به وعده هاي تازه مالي اعضاي اين كنفرانس بدوزد اين در حالي است كه اين كشورها به وعده هاي پيشين خود در اين مجال عمل نكرده اند.

محمد مقالح نويسنده و روزنامه نگار يمني در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: گدايي كردن به نام يمنيها با اين شيوه، توهيني براي رياست جمهوري و همه يمنيها به شمار مي آيد. راههاي ديگري براي جمع كردن اموال وجود دارد كه در آنها عزت نفس و جايگاه يمن محفوظ مي ماند.

اظهارات رييس جمهور يمن خشم و انزجار مردم اين كشور و نيروهاي انقلابي را برانگيخت و اين اظهارات را غيرمسوولانه و يادآور شيوه هاي رژيم ديكتاتوري علي عبدالله صالح دانستند كه ملت عليه آن انقلاب كرد.

محمد مسعد رادعي معاون دبير كل تشكل ناصري گفت: بايد بدانند ملتي كه در يك انتفاضه ميليوني در ميدان شهرهاي مختلف كشور حاضر شد و همچنان در ميدانها حضور دارد، فريب اينگونه اظهارات و مواضع را نمي خورد، اگر حكومت مي خواهد مساله اي را مطرح كند بايد شفافيت را در پيش بگيرد.

وي خاطرنشان كرد: هر نظامي كه ملت را ناديده بگيرد و با اين گونه اظهارات و مواضع اقدام به گمراه سازي كند، مانند همه نظامهاي قبل از خود، كنار خواهد رفت.

يمن كه از سختيهاي پي در پي و بحرانهاي مكرر در زمينه هاي مختلف اقتصادي و سياسي و حتي اجتماعي رنج مي برد، اينك تحت فشارهاي سنگيني است كه ناظران سياسي بر اين باورند اين فشارهاي شديد نتيجه تسليم شدن اين كشور در برابر سلطه جويي قدرت هاي منطقه اي و بين المللي است.

ناظران معتقدند اين مساله نمي تواند توجيه قابل قبولي براي حضور نيروهاي آمريكايي و حملات هواپيماهاي آمريكايي به غيرنظاميان در يمن باشد.

نايف قانص سخنگوني احزاب ديدار مشترك در گفتگو با العالم با هرگونه دخالتهاي خارجي مخالفت كرد و گفت: اميدوار بوديم كه "عبدربه منصور هادي" رئيس جمهور يمن در سخنان خود به همه دخالت هاي خارجي به ويژه تجاوز به اراضي يمن و تعرض به شهروندان يمني اشاره مي كرد.

همچنان مردم شهرهاي يمن از سختي هاي جنگ و درگيريهايي كه رژيم سابق راه انداخت، در رنج هستند و اين در حالي است كه حكومت كنوني نيز همان اقدامات سابق را در پيش گرفته است.
11:02

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها