تصاویر.. راهپیمایی بزرگ عاشورائیان در قلب لندن

تصاویر.. راهپیمایی بزرگ عاشورائیان در قلب لندن
جمعه 30 شهريور 1397 - 02:20

عزاداران حسینی از کشورهای گوناگون با زبان، نژاد، فرهنگ و آداب مختلف در این راهپیمایی عظیم حضور داشتند.

العالم - اروپا

هزاران نفر از عاشقان سبط گرامی پیامبر اکرم (ص) روز عاشورا با به راه انداختن دسته های عزاداری در خیابان های مرکزی شهر لندن، در سوگ شهادت سرور شهیدان عالم حضرت امام حسین (ع) و دیگر شهدای کربلا اقامه عزاداری کردند. 

نماز ظهر عاشورا را ارادتمندان سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع) در میان ماتم و اندوه در مساجد، مجامع و مراکز اسلامی اقامه کردند. عزاداران حسینی از کشورهای گوناگون با زبان، نژاد، فرهنگ و آداب مختلف در این راهپیمایی عظیم حضور داشتند و با شکوهی خاص پرچم ها و پلاکاردهای مختلفی را که نشانگر ارادت قلبی شان به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) وخاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است حمل و نفرت خود را از ستمگران و تروریست ها ابراز کردند.

سیل عاشقان آن حضرت در یک روز کاری و در قالب دسته های عزاداری در صفوف منظم از هاید پارک در لندن به راه افتادند تا همچون سنوات گذشته پس از گذر از خیابانهای مرکزی لندن در مجمع اسلامی مراسم شام غریبان حسینی برگزار کنند. رهگذران و ساکنان مسیر این راهپیمایی این همایش با شکوه اسلامی را نظاره گر بودند و جوانان شیعه به زبان های گوناگون اهداف قیام حسینی و برگزاری این مراسم را به علاقه مندان توضیح می دادند.

دانشجویان و جوانان در نوشته هایی به زبان های مختلف امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورایی را معرفی کرده بودند و این نوشته ها را همراه با شاخه های گل سرخ و بطری های اب در میان علاقه مندان توزیع کردند. به دعوت مراکز، نهادها و سازمان های اسلامی، در این حرکت زیبای عزاداری در خیابان های لندن دلدادگان حسینی از انگلیس، لبنان، عراق، جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، بحرین، یمن، پاکستان، هند و تاجیکستان شرکت داشتند و در ستونی از لشکریان ارادتمند به سالار شهیدان، به زبان های گوناگون عزاداری کردند.

عزاداران حسینی از پیر و جوان و زن و مرد در حالی که لباس سیاه بر تن و پرچم های سبز و سیاه با شعارهای مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، پرچم های فلسطین، حزب الله، انصار الاسلام، فلسطین و کشورهای اسلامی را در دست داشتند در خیابان های پایتخت انگلیس ندای الله اکبر، یاحسین، یا ابوالفضل، یا شهید، یا زینب و ... سردادند تا به همگان نشان دهند که پیام عاشورا و شجاعت و مظلومیت شهدای کربلا همچنان زنده و الهام بخش عدالت طلبان و ظلم ستیزان است. روحانیون و مدیران و مسئولان مراکز اسلامی، امامان جماعت و سازمان دهندگان راهپیمایی عاشورا در لندن، در ابتدای صفوف این مراسم حضور داشتند.

همچنین در پی حمله دو شب پیش چند جوان لاابالی انگلیسی به شیعیانی که از مرکز الحسینی در غرب لندن بیرون می آمدند، شیعیان شهرهای اطراف لندن نیز امسال خود را به این شهر رساندند تا همبستگی خود را با همه مظلومان و مقاومتشان را در مقابل هر گونه ستم به همکیشان خود ابراز کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها