"تعدیل" نه؛ کمپ دیوید باید لغو شود

چهارشنبه 12 مهر 1391 - 15:10

حزب "کار" مصر با برگزاري همايشي در قاهره، لغو معاهد? کمپ ديويد (به جاي تعديل آن) را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این همایش، سران حزب کار، پيمان کمپ ديويد را مايه ننگ مصر دانستند و اعلام کردند: اصلاح کمپ ديويد به معناي به رسميت شناختن آن است. آنان تاکيد کردند که توقف عمل به اين پيمان به ارتش مصر فرصت مي دهد برای محافظت از سينا و عمران و آبادانی آن وارد اين منطقه شود.
 گزارشگر العالم در قاهره، در اين خصوص گزارش داد: توافقنامه کمپ ديويد که بين مصر و رژيم اسرائيل امضا شد، توافقنامه ای ننگين توصيف مي شود زيرا محدوديت هايي بر مصر تحميل مي کند که مانع برقراري امنيت در سينا و حتي سرمايه گذاري در آن است، چنان که گویی اين منطقه همچنان تحت سيطره اشغالگران صهيونيست است.
 مجدي قرقر دبيرکل حزب «کار» گفت: تعدیل کمپ ديويد به معنای به رسميت شناختن آن است و ما با اين مسئله مخالیم. به همين علت خواستار توقف عمل به اين توافقنامه هستيم تا ارتش هاي عربي و اسلامي براي مقابله با دشمن صهيونيستي آماده شوند.
همچنین حسين حموده کارشناس امنيتي مصري گفت: ما نيروهاي مردمي به اظهارات نماينده آمريکا در مصر اعتراض داريم که چهار علت براي مخالفت با اصلاح کمپ ديويد بيان کرده است. متاسفانه سخنگوي رياست جمهوري مصر هم اظهارات مشابهي مطرح کرد. ما معتقديم اظهارات اين سخنگو ناشي از ضروريات سياسي بوده است ولي نيروهاي مردمي همچنان خواستار توقف عمل به کمپ ديويد هستند.
عبدالحميد برکات معاون دبیرکل حزب کار نیز تصریح کرد: اميدواريم تظاهراتي ميليوني براي فشار بر نظام برگزار شود تا توافقنامه کمپ ديويد را تغيير دهد يا اجراي آن را متوقف يا آن را لغو کند. پس از انقلاب 25 ژانويه ما اميدواريم که مصر در ده سال آينده به اندازه اي قدرتمند شود که بتواند کمپ ديويد را لغو کند.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها