ازسرگیری درگیری‌ها در اطراف مخازن نفتی پایتخت لیبی

ازسرگیری درگیری‌ها در اطراف مخازن نفتی پایتخت لیبی
يکشنبه 1 مهر 1397 - 12:47

یک منبع امنیتی لیبی امروز از آغاز مجدد درگیری‌ها در اطراف مخازن نفت طرابلس پایتخت این کشور خبر داد.

العالم - لیبی

یک منبع امنیتی لیبی امروز یکشنبه گفت که درگیری‌ گروه‌های مسلح با سلاح سنگین در اطراف مقر مخازن نفت شرکت البریقه واقع در جاده فرودگاه طرابلس، ازسر گرفته شده است.

این درگیری‌ها بین گردان طرابلس و یک گردان وابسته به عملیات پاکسازی طرابلس به فرماندهی «صلاح بادی بادی» است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته این منبع، آغاز این درگیری‌ها در حالی است که چند فروند موشک گراد نیز به چند نقطه در منطقه وادی‌الربیع واقع در جنوب طرابلس اصابت کرد.

طرابلس پایتخت لیبی از آگوست گذشته شاهد درگیری مسلحانه بین گروه موسوم به «اللواء السابع»، گردان «ثوار طرابلس» و گردان «ابوسلیم» است که تا کنون ۱۱۵ نفر در این درگیری‌ها کشته و ۳۸۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

دو روز پیش «مصطفی صنع‌الله» رئیس موسسه ملی نفت لیبی درباره بروز بحران سوخت به دلیل تخریب بیشتر مخازن نفتی آن، هشدار داد.

صنع‌الله در پیامی که در صفحه فیس‌بوک منتشر شد، گفت که تنها سه مخزن سوخت در طرابلس باقی مانده است و اوضاع دشواری است و ممکن است شهر بدون بنزین، دیزل و گاز باشد و شرکت‌های نفتی نیز در چنین شرایطی برای ارسال سوخت به این شهر با مشکل مواجه هستند.

کشته شدن یکی از فرماندهان گروه‌های تروریستی در «درنه»

فرماندهی کل ارتش لیبی امروز یکشنبه از کشته شدن یکی از فرماندهان گروه‌های تروریستی در شهر «درنه» واقع در شرق این کشور خبر داد.

اتاق عملیات «عمر المختار» در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی شهر درنه موفق شدند «زیزو الجیبانی» یکی از فرماندهان گروه‌های تروریستی در شهر درنه را در جریان درگیری با دستگاه‌های امنیتی در این شهر به قتل برسانند.

پیش از این «المنذر الخرطوش» مسئول دفتر رسانه‌ای گردان پیاده‌نظام ۲۷۶ وابسته به نیروهای مسلح عربی از محاصره منطقه المغار و بخش قدیمی شهر درنه توسط نیروهای ارتش لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر خبر داده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها