برلین از عدم هماهنگی آمریکا با آلمان در زمینه مسایل جهانی انتقاد کرد/ برخی از تصمیمات از توئیتر آگاه می‌شویم

برلین از عدم هماهنگی آمریکا با آلمان در زمینه مسایل جهانی انتقاد کرد/ برخی از تصمیمات از توئیتر آگاه می‌شویم
دوشنبه 2 مهر 1397 - 14:08

وزیر خارجه آلمان استفاده رئیس‌جمهور آمریکا از شبکه اجتماعی توئیتر و ناهماهنگ بودن با آلمان در مسایل جهانی را مورد انتقاد قرار داد.

 

العالم _ آمریکا

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، آمریکا را به اقدام ناهماهنگ با این کشور در مسایل جهانی متهم کرد.

وی در این مورد به خبرگزاری آلمان گفت: «ما از برخی از تصمیمات به وسیله توئیتر آگاه می‌شویم. گاهی اوقات من این برداشت را دارم که یکی و یا چند نفر در ایالت متحده آمریکا (هم) برای نخستین بار از تصمیم‌های کاخ‌سفید نخست‌ به وسیله توئیتر مطلع می‌شوند و این همکاری میان ما را تغییر می‌دهد.»

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از زمان به قدرت رسیدن برخی تصمیمات و موضع‌گیری‌ها را در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام می‌کند که موضع‌گیری درباره پایان نشست گروه ۷ در کانادا یکی از این موارد است.

وزیر خارج آلمان در ادامه گفت: «پیشتر در تمامی مسایل ضروری، مشاوره‌های فشرده‌ای با آمریکا وجود دارد و در همه سطوح هماهنگی وجود داشت. چنین چیزی اکنون کمتر شده است.» وی ابراز امیدواری کرد که بار دیگر مذاکره بیشتری با آمریکا و به تبع آن رای‌گیری بیشتر صورت گیرد.»

وزیر خارجه آلمان بارها از سیاست‌های دولت آمریکا انتقاد کرده است وی در چندی پیش با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که ترامپ هرقدر دوست دارد توئیت کند اما آمریکا فقط کاخ سفید نیست.

پربیننده ترین خبرها