نقض اصول معاهده اتحاديه اروپا باقطع شبکه های ایرانی

نقض اصول معاهده اتحاديه اروپا باقطع شبکه های ایرانی
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 10:54

العالم - شخصيت هاي سياسي و رسانه اي تصميم شركت خدمات ماهواره اي يوتل ست قطع پخش برنامه هاي شبكه هاي ايراني را محكوم كردند و آن را به مثابه نقض اصول معاهده اتحاديه اروپا دانستند.

خانم " مريم البسام " مدير اخبار شبكه الجديده لبنان روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ما اين اقدام را محكوم مي كنيم و آن را بي شباهت به راهزني نمي دانيم، بلكه آن را به مثابه تجاوز به آزادي ها مي شماريم.
وي با تاكيد بر لزوم پيگرد قضايي و قانوني موضوع؛ گفت: اين كار، بهترين راهكار براي مصون سازي حقوق است بنابراين صدور بيانيه هاي صوري در اين مجال هيچ سودي ندارد. كافيست بدانيم كه آمريكا و رژيم صهيونيستي از اين تصميم اتحاديه اروپا استقبال كرده اند، به همين سبب بايد در اين مجال اقدام عملي صورت گيرد.
" الياس مراد " رئيس اتحاديه روزنامه نگاران سوريه نيز به شبكه العالم گفت: به نام روزنامه نگاران سوري، اين اقدام را محكوم مي كنيم و از سازمان هاي حقوق بشري و سازمان هاي فرهنگي و رسانه اي و اتحاديه ها و سنديكاها مي خواهيم اين اقدام متجاوزانه را محكوم كنند و براي اعاده حق پخش برنامه هاي شبكه العالم و ديگر شبكه هاي ايراني اقدام نمايند
از سوي ديگر " نجيبه الحمروني " عضو اتحاديه ملي روزنامه نگاران تونس در گفت و گو با شبكه العالم تاكيد كرد: اين اقدام را تلاشي براي ضربه زدن به اصل آزادي رسانه ها مي دانيم، در واقع ما در موضعي اصولي و نه موردي، هرگونه دخالت در امور رسانه ها و اعمال سانسور به هر شيوه فني يا سياسي بر رسانه ها را محكوم مي كنيم.
" ليلو ميانگو " رئيس اتحاديه روزنامه نگاران آفريقايي نيز در اين خصوص به شبكه العالم گفت: قطع پخش برنامه هاي شبكه هاي ايراني، اقدامي ظالمانه است و ما آن را به شدت محكوم مي كنيم.
وي تاكيد كرد كه اين موضع گيري ربطي به شبكه هاي ايراني ندارد و در قبال هر يك از شبكه ها صورت بگيرد، محكوم است.
ميانگو خاطر نشان كرد: همه پيمان ها و معاهده هاي بين المللي و به ويژه پيمان ها و معاهده هاي امضا شده توسط اتحاديه اروپا با مقدمه آزادي بيان و احترام به اصل تنوع رسانه اي آغاز مي شود، به اين ترتيب حذف صداي مخالف رسانه اي به مثابه نقض اصول اتحاديه اروپا به شمار مي رود.
17-18:46
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها