برگزاری جشن در استان «درعا» برای پیوستن شمار زیادی از جوانان به ارتش سوریه +تصاویر

برگزاری جشن در استان «درعا» برای پیوستن شمار زیادی از جوانان به ارتش سوریه +تصاویر
دوشنبه 26 آذر 1397 - 14:55

بسیاری از کسانی که به خدمت سربازی نرفته بودند یا نظامیانی که قبلا از ارتش سوریه جدا شده بودند، به این نهاد پیوستند.

العالم- سوریه

ساکنان استان «درعا» در جنوب سوریه بازگشت صدها نفر از نظامیانی که قبلا از ارتش جدا شده بودند و کسانی که به خدمت سربازی نرفته بودند و در حال حاضر خواستار انجام این خدمت هستند جشن گرفتند.

خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک از درعا گزارش داد که برخی از جوانانی که به خدمت سربازی نرفته بودند، از جمله کسانی بودند که قبلا تحت لوای گروههای تروریستی حاضر در این استان علیه ارتش سوریه می‌جنگیدند.

این جوانان و شمار زیادی از نظامیان نیز به یگانهای نظامی ارتش سوریه پیوستند و ساکنان درعا این مسئله را جشن گرفتند.

در این جشن شمار زیادی از نهادهای مردمی، سیاسی، رسمی و نمایندگانی از ارتش، نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی سوری حضور داشتند.

تعداد جوانانی که به ارتش سوریه پیوستند بیش از 350 نفر است و به اسپوتنیک گفتند که نسبت به کمک به ارتش سوریه در نابودی گروههای تروریستی اصرار دارند.

این افراد ضمن قدردانی از صدور عفو عمومی توسط بشار اسد رئیس جمهور سوریه، تأکید کردند که تسهیلات لازم برای بازگشت آنان به زندگی عادی فراهم شده است.

این جوانان سوری از همه جوانان هم سن و سال خود خواستند که به «صفوف مدافعان زمین و آبرو ... مردان ارتش و حامیان سرزمین» سوریه بپیوندند.

ارتش سوریه چند ماه پیش توانست بر استان درعا به صورت کامل مسلط شود. گروههای تروریستی حاضر در این استان که وضعیت بغرنجی داشتند، ضمن پذیرش شروط ارتش سوریه با سلاحهای سبک خود عازم استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه شدند که در اشغال گروه تروریستی جبهه النصره قرار دارد.

شماری از افراد مسلح نیز حل و فصل با ارتش سوریه را پذیرفتند و سلاح خود را تحویل دادند و به ارتش پیوستند.

طی دو ماه گذشته نیز صدها نفر از جوانان سوری جاضر در خاک اردن به کشور خود بازگشتند و به ارتش سوریه پیوستند.

بشار اسد اکتبر گذشته فرمان عفو عمومی را برای تمام کسانی صادر کرد که از خدمت سربازی فرار کرده بودند و به کسانی که در سوریه حضور داشتند چهار ماه و به کسانی که در خارج از این کشور بودند شش ماه فرصت داده شد که خود را به نهادهای ذیربط معرفی کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها