بحران زباله در پایتخت ایتالیا

بحران زباله در پایتخت ایتالیا
پنج‌شنبه 6 دی 1397 - 06:48

در استانه سال جدید میلادی انباشت زباله در پایتخت ایتالیا مشکل افرین شد.

العالم - اروپا

صدها تن زباله در مناطق مختلف شهر رم در کنار خیابان های و در پیاده روها رها شده است. رمی ها از این وضعیت به خشم امده اند.

یک شهروند ایتالیایی در حالی که در برابر یکی از سطل های مملو از زباله ایستاده بود به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: واقعا خجالت اور است که زباله ها این گونه روی زمین انباشت شده است. چطور می شود قبول کرد که پایتخت ایتالیا شاهد این صحنه های باور نکردنی باشد.

یک شهروند دیگر رمی گفت: برای شهر ما زشت است که زباله های شهری این گونه درکنار سطل های زباله در کنار خیابان ها انباشت شود. همانطوریکه ما شهروندان موظفیم زباله های تر و خشک را تفکیک شده در درون سطل ها قرار بدیم شهرداری هم موظف است به موقع انها را جمع اوری کند.این در حالی است که پیشتر ویرجینیا رجی، شهردار رم متعهد شده بود پیش از اغاز جشن های سال نو میلادی مشکل جمع اوری به موقع زباله های شهری را رفع خواهد کرد. شهردار رم در نشستی مطبوعاتی گفته بود: به اهالی شهر رم اطمینان می دهم که جمع اوری زباله در سظح شهر چه در روزهای عادی و چه در ایام جشن های سال نو میلادی به صورت کاملا برنامه ریزی شده صورت خواهد گرفت و جای نگرانی نیست.

شهروندان رمی می گویند از نیود یک طرح کارامد برای جمع اوری و امحا زباله ها را گلایه مندند. یک شهروند ایتالیایی گفت: با وجودیکه مسئولان شهری به طور مستمر مالیات بر زباله را افزایش می دهند اما از طرف دیگر جمع اوری زباله های از خیابان ها بسیار به کندی صورت می گیرد. رها شدن زباله ها در کنار خیابان ها تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است.

پایتخت ایتالیا روزانه 4 هزار و 600 هزار تن زباله تولید می کند که بخشی از ان برای دفن و سوزاندن به شهرهای دیگر ایتالیا و حتی برخی از کشورهای اروپایی انتقال داده می شود.شهر رم هفته هاست که با بحران زباله های شهری دست به گریبان است. انباشت زباله در گوشه و کنار پایتخت ایتالیا باعث شده چهره این شهر زیبا و باستانی مخدوش شود و به یک معضل بزرگ تبدیل بشود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها