ائتلاف متجاوز همچنان به نقض توافق سوئد ادامه می دهد+ ویدئو

شنبه 22 دی 1397 - 19:38

نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی بار دیگر توافق آتش بس در شهر الحدیده را نقض کردند؛ این نیروها در صدد پیشروی در مناطق جنوبی شهر الحدیده بودند که با مقابله نیروهای یمنی مواجه شدند و بدون آنکه پیشرفتی به ثمر برسانند، خسارتهای گسترده ای متحمل شدند.

العالم . یمن

عناصر ائتلاف سعودی به طور مکرر توافق آتش بس که با نظارت طرفهای بین المللی در سیزدهم ماه گذشته در سوئد منعقد شد، نقض می کنند.

آخرین مورد از این نقضها و تجاوزات در مناطق جنوبی شهر الحدیده روی داد؛ این مناطق شاهد درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن از یک سو و نیروهای ائتلاف متجاوز از سوی دیگر بودند؛ عناصر ائتلاف در تلاش برای پیشروی به داخل شهر از تیربار و توپخانه استفاده می کردند اما هیچ پیشرفت قابل ذکری محقق نکردند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ائتلاف متجاوز سعودی طی دو روز گذشته 89 بار توافق آتش بس را نقض کرد؛ همچنین مزدوران این ائتلاف نیز مناطق مسکونی در شهرهای التحیتا و الدریهمی و کیلو 16 را هدف قرار دادند.

پیش از این نیز نیروهای مسلح یمن از نقض های متعدد دیگری توسط ائتلاف متجاوز برای ورود به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی خبر دادند.

یحیی سریع گفت: نقض ها و تجاوزات روزافزون ائتلاف متجاوز در پی دستاوردهای گسترده نیروی هوایی یمن در چندین جبهه صورت می گیرد؛ چنانکه در روز جمعه تعداد زیادی از نیروهای سعودی و مزدورانشان در حمله پهپاد یمنی قاصف 2k به محل تجمع آنها در عسیر کشته و زخمی شدند. همچنین روز پنجشنه نیز یک پهپاد یمنی نمایش نظامی مزدوران سعودی در پایگاه هوایی العند در لحج را هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدند ده ها مزدور از جمله سرکردگان آنها انجامید.

خبرنگار العالم گزارش داد که مزدوران سعودی برخی منازل شهروندان یمنی در شهر الحدیده را با سلاح نیمه سنگین هدف قرار دادند. همچنین 6 گلوله توپ به سمت دانشگاه در الحدیده پرتاب کردند.

پربیننده ترین خبرها