ترس از انقلاب،آل سعود را به خريد سلاح واداشته است

ترس از انقلاب،آل سعود را به خريد سلاح  واداشته است
دوشنبه 13 آذر 1391 - 23:14

لندن (العالم) ـ مخالف عربستاني حكومت آل سعود و مدير مركز دموكراسي و حقوق بشر در عربستان تأكيد كرد: هدف از قرارداد خريد تانك و زره پوش كه عربستان درصدد خريداري آنها از آلمان است و همچنين همه سلاح هايي كه دولت رياض از آمريكا، انگليس، آفريقاي جنوبي و آمريكاي لاتين خريداري مي كند، سركوب انقلاب و جنبش مردمي داخل كشور است و مقامات سعودي نيز خودشان به اين حقيقت اذعان دارند.

علي اليامي، شامگاه دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: مقامات سعودي نگران گسترش اعتراضات مردمي هستند. به همين دليل خودشان را براي سركوب تظاهرات و اعتراضات مردمي نه فقط در منطقه شرق، بلكه در مناطق مركزي، جنوبي و غربي عربستان آماده مي كنند.
وي گفت: امروزه جنبش هاي مردمي در عربستان براي مطالبه حقوق مشروع و فراموش شده شان در همه بخش هاي اين كشور كاملا فعال است.
اين مخالف عربستاني افزود: هدف ديگر دولت عربستان از خريد و انبار كردن سلاح، دفاع از حاكمان كشورهاي همسايه است كه نمونه آن را در ارسال تانك ها و نيروهاي عربستاني به بحرين با هدف حمايت از خاندان حمد بن عيسي آل خليفه ،شاه بحرين، مشاهده كرديم.
وي افزود: عربستان همچنين ممكن است براي حمايت از حاكمان ساير كشورهاي همپيمانش در منطقه، در مقابل قيام هاي مردمي از سلاح هاي خريداري شده جديد استفاده كند.
اليامي اظهار داشت: جامعه عربستان از هر نظر دچار تنش شده است و حكومت آل سعود اطمينان دارد كه جنبش مردمي در سراسر آن كشور شعله ور خواهد شد. از همين رو هدف از خريد اخير سلاح توسط آل سعود و پرداخت اموال هنگفت در اين راه مقابله با خطر خارجي نيست.
وي گفت:  به علت حمايت هاي آمريكا از حاكمان رياض، حمايت از آن در مقابل خطر خارجي امري تضمين شده است و همگان در اين باره اتفاق نظر دارند. در نتيجه خريد تانك و هواپيماهاي ترابري نظامي قطعا با هدف حمايت از حكومت آل سعود در برابر اعترضات داخلي و مقابله با حوادث اينچنيني در آينده است.
مخالف عربستاني خاطرنشان كرد:  ملت عربستان از حكومت ديكتاتوري حاكم بسيار خشمگين هستند و از سوي ديگر خواسته هاي مشروعي دارند كه هدايا و بخشش هاي پادشاه و اطرافيانش آنها را از مطالبه حقوقشان منصرف نخواهد كرد.
اليامي ، اصلاحات دموكراتيك و مشاركت دادن مردم در تعيين سرنوشت و اداره كشورشان، به رسميت شناختن حقوق زنان و اقليت ها را بخشي از خواسته هاي اصلي مردم عربستان دانست.
وي تأكيد كرد: امروزه شاهد جنبش هاي مردمي در سراسر خاك عربستان هستيم و حكومت نيز به خوبي از اين واقعيت آگاه است و مي داند كه چنين وضعيتي به جنبشي فراگيرتر از آنچه امروزه در برخي مناطق مشاهده مي شود، تبديل خواهد شد به همين دليل، سلاح هاي مزبور را با هدف سركوب انقلاب مردم انبار كرده است.
Ma.19:40.3
 

پربیننده ترین خبرها