جنگ شهرک سازی نتانیاهو در واکنش به پذیرش کشور فلسطین

جنگ شهرک سازی نتانیاهو در واکنش به پذیرش کشور فلسطین
پنج‌شنبه 16 آذر 1391 - 15:58

العالم- پذیرش فلسطین به عنوان کشور ناظر غیر عضو در سازمان ملل متحد ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را پس از شکست نظامی، امنیتی و سیاسی در برابر غزه در برابر چالش های سخت تری قرارداد.

فلسطین اخیرا توانست با کسب 138 رای موافق در مقابل 9 رای مخالف در مجمع عمومی سازمان ملل موقعیت خود را از "نهاد ناظر" به عنوان "کشور ناظر غیرعضو" در این سازمان ارتقا دهد. 
به رسمیت شناخته شدن  فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در مجمع عمومی سازمان ملل پیروزی دیپلماسی بزرگی برای مردم فلسطین رقم زد.
این پیروزی چالشهای نتانیاهو را پس از شکست نظامی و امنیتی و سیاسی در غزه دو چندان کرد به گونه ای که وی برای سرپوش گذاشتن بر این شکستها جنگ شهرک سازی را آغاز کرده است.
به گزارش العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون اسرائیل در این خصوص تصریح کرد: اسرائیل درسازمان ملل متحد در برابر فلسطین ناکام  ماند و "محمود عباس "رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همانند یک ستاره راک از سوی اعضای جمعیت عمومی سازمان ملل تشویق شد.
وی گفت: این تشویقها بر انزوای سیاسی اسرائیل در عرصه بین المللی می افزاید.
گزارشگر اسرائیلی تصریح کرد: 138 کشور عضو سازمان ملل متحد به ارتقای وضعیت فلسطین در این سازمان به «کشور ناظر غیرعضو » رأی مثبت ، 41 کشور رای ممتنع و 9 کشور از جمله اسرائیل و آمریکا و کانادا به این تصمیم رأی مخالف دادند.
"گلعاد اردن" وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی در این خصوص مدعی شد : پذیرش یک دولت تروریستی در سازمان ملل بعنوان یک کشور ناظر غیر عضو فاجعه به شمار می رود ، این دولت ممکن است از شهرکهای سامرا و یهودا، شهر"گوش دان" اسرائیل را هدف حملات موشکی قرار دهد.
وزیر محیط زیست اسرائیل با بی اعتنایی به رأی 138 کشور عضو سازمان ملل افزود: موضعگیریهای شتاب زده امنیت اسرائیل را در معرض تهدید قرار می دهد.
گزارشگر اسرائیلی گفت: در پی این تصمیم شورای مدیریت شهری اسرائیل رسما ساخت 3 هزار واحد مسکونی جدید را تصویب کرد.
این شورا با طرح ساخت صدهها واحد مسکونی در منطقه E1 که بین قدس شرقی و کرانه باختری واقع شده و عملیات ساخت و ساز در آن از سال 2009 و تحت فشارهای بین‌المللی متوقف شده بود، موافقت کرد.
وی افزود: کابینه اسرائیل در واکنش به اقدام سازمان ملل شهرک سازی را در منطقه E1 تصویب کرد تا به دشمنان اسرائیل ثابت کند پذیرش کشور فلسطین بعنوان ناظر غیر عضو،هیچ چالش امنیتی برای اسرائیل ایجاد نمی کند؛ هرچند این اقدام با محکومیت و اعتراض اطراف بین المللی روبرو شود.
گزارشگر اسرائیلی افزود: اظهارات طعنه آمیز و تهاجمی محمود عباس در برابر مجمع عمومی سازمان ملل، واکنش شدید اسرائیل را در برابر پذیرفتن فلسطین بعنوان یک کشور مستقل تسهیل کرد.
تلویزیون اسرائیل در همین حال بخشی از سخنان محمودعباس را در مجمع عمومی سازمان ملل پخش کرد.
محمود عباس تصریح کرد: به دنبال عملکرد متجاوزانه اسرائیل و حملات نظامی آنان و گسترش روند شهرک سازی و پاک سازی نژادی ، ملت فلسطین شاهد تنش بی سابقه ای از سوی اسرائیل خواهد شد.
گزارشگر اسرائیلی گفت: کشورهای اروپایی به اسرائیل خیانت کردند و آمریکا نیز اصراری برای تغییر موضعگیری جامعه جهانی در این زمینه نداشت و خود به تنهایی با این اقدام مخالفت کرد.
تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا را در این زمینه پخش کرد.
کلینتون تصریح کرد: تصمیم  مجمع عمومی سازمان ملل در پذیرش کشور مستقل فلسطینی تأسف بار است و هیچ منفعتی به دنبال ندارد و موانع بسیاری پیش روی روند صلح قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها