تجمع حمایت از مجری پرس تی وی در منهتن آمریکا/ تجمع کنندگان شعارهای ضد نژادپرستی و ضد امپریالیستی سردادند

تجمع حمایت از مجری پرس تی وی در منهتن آمریکا/ تجمع کنندگان شعارهای ضد نژادپرستی و ضد امپریالیستی سردادند
شنبه 6 بهمن 1397 - 11:22

جمعی از مدافعان حقوق مسلمانان و رنگین پوستان با تجمع در ایستگاه مرکزی قطار شهری منهتن، در اعتراض به 11 روز بازداشت غیرانسانی مجری پرس تی وی، شعارهای ضد امپریالیستی سر دادند.

العالم ـ آمریکا

حاضران در این تجمع که از ساعت 5.30 عصر جمعه به وقت محلی و در شلوغ ترین ساعت تردد در این ایستگاه مرکزی قطار برگزار شد، خطاب به مسافران در ایستگاه گفتند: آیا از حقوق زنان حمایت می کنید، آیا مخالف نژاد پرستی هستید، آیا خواهان آزادی بیانید، آیا مخالف تهدید کردن مردم بی گناه همچون جنایتکاران هستید؟ در این صورت وظیفه شما است که در کنار مرضیه هاشمی بایستید.
آنها با معرفی این خبرنگار بین المللی شبکه خبری پرس تی وی، تاکید کردند: امروز ما خواهان آزادی بیان برای انسان ها و خبرنگاران، آزادی از دستگیر شدن، دستبند زدن و بازداشت شدن به عنوان شاهد برای یک دوره نامشخص و تهدید شدن همچون یک جنایتکار و حفاظت از حقوق شهروندان آمریکایی بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب و جایگاه هستیم.
در پلاکاردهایی که در دست مسلمان و غیر مسلمان قرار داشت، آمده بود: مدافع ضد نژادپرستی و ضد امپریالیستی باشید؛ همه ما مرضیه هاشمی هستیم؛ دست از سر حجابمان بردارید؛ اف بی آی به آزار و اذیت خبرنگاران سیاه پوست پایان دهد؛ همه زندانیان سیاسی را آزاد کنید و زندانی کردن جامعه مسلمان را پایان دهید.
در این تجمع چند فعال صلح طلب نسبت به رفتارهای نژادپرستانه و ضد اسلامی پلیس فدرال آمریکا بیانیه خواندند و خواهان پایان دادن به این رفتارهای تبعیض آمیز شدند.
آنها اعلام کردند مطابق قانون اساسی، آزادی بیان حق همه شهروندان است و افرادی همچون مرضیه هاشمی نباید بدون هیچ جرمی تنها به استناد قانون شاهدان به مدت 11 روز بازداشت شوند.
به گزارش ایرنا، مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه خبری پرس تی وی از 13 ژانویه توسط پلیس فدرال دستگیر و به واشنگتن دی سی منتقل شد.
وی روز چهارشنبه و پس از 11 روز، بدون طرح هیچ اتهامی و تنها با برگزاری جلسه بازپرسی به عنوان شاهد، آزاد شد.
هاشمی پس از آزادی در ویدئویی اعلام کرد که بازداشت او تنها برای عقاید وی و کاملا سیاسی بوده است.

پربیننده ترین خبرها