سرمربی ژاپن: ما تیم فوق العاده‌ای نیستیم

سرمربی ژاپن: ما تیم فوق العاده‌ای نیستیم
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 11:33

سرمربی سامورایی‌ها در کنفرانس خبری گفت: نمی‌دانیم فردا با چه سیستمی به مصاف ایران می‌رویم، ولی سعی می‌کنیم خودمان را حفظ کرده و با تصویری که از تیم ملی ایران داریم شرایط بازی را پیش ببریم.

العالم - ورزشی

سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن می‌گوید: می‌خواهیم اول توپ را از ایران بگیریم و می‌خواهیم آن را نگه داریم. آن‌ها فشار زیادی می‌آوردند و ما این را می‌دانیم. فوتبال بازی است که باید توپ را برنده شوی و ما هم به دنبال همین موضوع هستیم.

ما تیم فوق العاده‌ای نیستیم

خطوط چهره موریاسو آنقدر ثابت و یکسان است که نمی‌توان از او حتی در آستانه حساس‌ترین بازی جام ملت‌ها انتظار حرف‌های عجیب و غریبی در نشست خبری اش داشت. سرمربی تیم ملی ژاپن درباره بازی و شرایط تیمش به اختصار جواب سوال‌ها را داده و بخشی از برنامه‌های تاکتیکی‌اش را هم بیان کرده است که باید دید فرصت انجام این برنامه‌ها را در زمین پیدا خواهد کرد یا خیر.

هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ایران گفت: «ما فردا (دوشنبه) بعد از ۳ روز مسابقه داریم، بازیکنان ما تمرکز خوبی دارند و امروز (یکشنبه) هم آخرین تمرین را برگزار می‌کنیم و فکر می‌کنم در بهترین شرایط خودمان باشیم.»

خیلی‌ها ژاپن فعلی را با یونان جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۴ که با ترکیب دفاعی قهرمان شد قیاس می‌کنند. نظر شما در این باره چیست؟

ما تیم فوق العاده‌ای نیستیم، چون در حال پیشرفت هستیم. با هر نتیجه بالاتر می‌رویم، فقط این مهم است که چطور بازی می‌کنیم. بازیکنان من همیشه تلاش می‌کنند مفهوم تیم بودن را حفظ کنند و ما هم سعی می‌کنیم نتایج خوبی بگیریم. امیدوارم فردا هم برنده بازی باشیم.

ایران هم در خط حمله خوب است و ۱۲ گل زده و هم در خط دفاع که گلی نخورده. حالا برنامه شما برای این تیم چیست؟

ایران یکی از بهترین‌های آسیا است که در رنکینگ هم اول است، ولی ما همه چیز را در نظر می‌گیریم. ما به دنبال کیفیت بازی خودمان هستیم و فردا هم با همین شرایط بازی می‌کنیم. دنبال این هستم که تیم ملی ژاپن فردا بهترین بازی خود را به نمایش بگذارد.

تیم ملی ایران پرفشار بازی می‌کند. حربه شما برای این بازی چیست؟

فوتبال بازی است که باید توپ را در اختیار داشته باشیم و سعی می‌کنیم که توپ را از آن‌ها گرفته و سپس برای حملاتش برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. فوتبال بازی است که باید توپ را برنده شوی و ما هم به دنبال همین موضوع هستیم.

چرا تیم شما فقط یک جلسه در العین تمرین می‌کند، چون معمولا تیم‌هایی که در این شهر بازی داشته اند زودتر به اینجا سفر کرده‌اند.

تقویم همیشه جوری نیست که ما می‌خواهیم. ما باید با شرایطی که پیش رویمان گذاشته شده خودمان را تطبیق بدهیم و به همین دلیل امروز فقط در اینجا تمرین خواهیم کرد.

تیم ملی ایران تیمی خوب است و به نظر می‌رسد اگر شما ایران را شکست دهید می‌توانید قهرمان شوید.
می‌دانیم که فردا بازی سختی داریم، ولی همیشه دنبال همین هستیم که برنده باشیم. ما فردا هم دنبال برد هستیم مثل بازی‌های گذشته.

این بازی ما را یاد سال ۱۹۹۲ می‌اندازد که آن زمان شما (سرمربی) به عنوان بازیکن در تیم ملی ژاپن بازی می‌کردید و ژاپن در آن دیدار ایران را با گل کازویوشی میورا شکست داد. آیا فردا هم می‌توانید از تجربه آن بازی استفاده کنید یا خیر؟

این سوال آن بازی را برایم یادآوری کرد و شوکه شده‌ام! امیدوارم فردا بازیکنان ما مثل بازی سال ۹۲ بازی کنند. البته نسل آن زمان با الان خیلی فرق دارد. آن نسل ژاپن را از فوتبال آماتور به حرفه‌ای منتقل کرد و توجه مردم به فوتبال بیشتر شد. الان فوتبال ما بالغ شده و همه می‌توانند مثل آن زمان به همه کمک کنند. این بازیکنان همه به بازی در تیم ملی علاقه دارند، ولی الان در فشار بیشتری نسبت به آن زمان بازی می‌کنند.

شما در بازی با عربستان تنها کمی بیشتر از ۲۰ درصد توپ را در اختیار داشتید، ولی برنده شدید. آیا در مقابل ایران هم همین سیستم را دارید؟

ما می‌خواهیم اول توپ را از ایران بگیریم و می‌خواهیم آن را نگه داریم. آن‌ها فشار زیادی می‌آوردند و ما این را می‌دانیم. در بازی با عربستان ما گل اول را زدیم، ولی تمرکز را از دست ندادیم. نمی‌دانیم فردا با چه سیستمی به مصاف ایران می‌رویم، ولی سعی می‌کنیم خودمان را حفظ کرده و با تصویری که از تیم ملی ایران داریم شرایط بازی را پیش ببریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها