لاوروف:

برخی شرکای کشورهای آسیای مرکزی برای تخریب روابط دولت‌های منطقه تلاش می‌کنند

برخی شرکای کشورهای آسیای مرکزی برای تخریب روابط دولت‌های منطقه تلاش می‌کنند
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 13:36

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه برخی شرکای کشورهای آسیای مرکزی تلاش‌هایی برای تخریب روابط دولت‌های منطقه انجام می‌دهند، گفت: چنین فعالیتی نه تنها علیه چین بلکه نسبت به روسیه نیز انجام می‌شود.

العالم - آسیا

«چنگیز ایداربیک‌اف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در نشست مطبوعاتی مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تجمع‌های ضدچینی در «بیشکک» اظهار داشت: چین دوست، شریک و همسایه قابل اعتماد قرقیزستان است.

وی با اشاره به اهمیت کمک‌های چین به دولت قرقیزستان گفت: رئیس جمهور، رئیس پارلمان و نخست وزیر قرقیزستان از تحکیم روابط بین بیشکک و «پکن» حمایت کردند و تجمع‌های مذکور فردی هستند و هیچ ارتباطی با افکار عمومی ندارد.

ایداربیک‌اف تصریح کرد: این تجمع‌ها در مرحله اول به قرقیزستان ضربه می‌زند.

وزیر امور خارجه قرقیزستان با اشاره به اینکه در گذشته نیز تلاش‌هایی برای تخریب روابط بیشکک و پکن صورت گرفته، خاطر نشان کرد: متأسفانه در سال 2016 در سفارت چین در بیشکک انفجاری رخ داد که خوشبختانه در آن حمله تروریستی مقامات سفارت آسیبی ندیدند.

وی افزود: در آینده نیز دولت قرقیزستان برای توسعه همکاری با چین تلاش خواهد کرد.

این مقام با تأکید بر لزوم انتقال روابط دوستانه بین قرقیزستان و چین به نسل‌های جوان اظهار داشت: چین یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است و بین 2 کشور مبادلات تجاری و سرمایه گذاری قابل توجهی وجود دارد و نباید به دنبال فتنه‌های مختلف برویم.

لاوروف نیز با اشاره به اینکه برخی شرکای کشورهای آسیای مرکزی تلاش‌هایی برای تخریب روابط دولت‌های منطقه انجام می‌دهند، گفت: چنین فعالیت نه تنها علیه چین بله نسبت به روسیه نیز انجام می‌شود.

وی گفت: ما اعتقاد داریم که دوستان روسیه در آسیای مرکزی که در چارچوب 5+1 همکاری می‌کنند توانایی شناسایی عاملان اینگونه فعالیت‌ها را دارند.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: چنین فرمت‌هایی تنها با هدف تخریب روابط کشورهای منطقه با شرکای استراتژیک از جمله روسیه و چین استفاده می‌شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها