گزارش گاردین از ضعف استراتژیک رژیم اسرائیل در غزه

گزارش گاردین از ضعف استراتژیک رژیم اسرائیل در غزه
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 - 17:36

دستورهای مکرر رژیم اشغالگر برای تخلیه مناطقی در غزه نشان‌دهنده ضعف استراتژی این رژیم در جنگ بی‌وقفه علیه این باریکه است.

العالم- فلسطین اشغالی

روزنامه گاردین در مقاله‌ای نوشت: رژیم اشغالگر در هشدارهای خود به ساکنان رفح، از بسیاری جهات تلاش کرد که از اهمیت حمله آتی بکاهد و وانمود کند که عملیاتش محدود است ولی حقیقت، خلاف این امر بود.

گاردین با اشاره به اینکه تحولات نظامی جاری در رفح احتمالا مقدمه‌ای بسیار خونین باشد، افزود: اقدام این رژیم برای به دست گرفتن کنترل گذرگاه رفح -از بخش فلسطینی-، که بستر ایجاد بحران انسانی را فراهم خواهد کرد، پیامدهای بسیار دیپلماتیک و طولانی‌مدتی خواهد داشت.

این روزنامه، ضعف دوم را درخواست این رژیم برای تخلیه مناطقی در شمال باریکه عنوان کرد که پیش از این، این مناطق شاهد عملیات نظامی مستمر بودند.

این نخستین بار نیست که ارتش اشغالگر مجبور می‌شود به مناطقی از سرزمینی بازگردد که در آن با مقاومت فلسطینیان مواجه شده است. این، نشان‌دهنده میزان دشواری‌هایی است که ارتش با آن مواجه بوده و دست و پنجه نرم خواهد کرد.

گاردین خاطرنشان کرد که هدف رژیم صهیونیستی "نابود کردن حماس" است؛ هدفی که کارشناسان دستیابی به آن را دشوار می‌بینند. زیرا شبکه‌های عظیمی تونل، که طی ۱۶ سال احداث شده و بخشی از آنها هنوز سالم مانده‌اند، امکان دستیابی ارتش اشغالگر به هدف را دشوار کرده است.

گاردین با بیان اینکه ساکنان مناطقی، که رژیم اشغالگر از آنجا عقب‌نشینی کرده از حماس حمایت کامل می‌کنند، متذکر شذ که این جنبش به پایگاه‌های سابق خود، که به تلی از آوار تبدیل شده‌اند، بازگشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها