یحیی سریع مطرح کرد؛

283 مورد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی و مزدورانش در 72 ساعت گذشته

283 مورد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی و مزدورانش در 72 ساعت گذشته
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 22:18

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن به اجرای قطعنامه های بین المللی و طرح باز استقرار نیروها و آتش بس در الحدیده پایبند هستند و اگر ائتلاف به عنادورزی خود در عدم اجرای توافق ادامه دهد، گزینه 'پاسخ مشروع و بازدارنده' وارد است.

العالم . باخبرنگاران

یحیی سریع اظهار داشت: از سازمان ملل و فرستاده ویژه سازمان ملل و رییس هیات ناظران بین المللی می خواهیم تا موضعی قاطع و جدی درقبال وقت کشی و عنادورزی ائتلاف و مزدورانش و ادامه دادن به نقض آتش بس در الحدیده و جنایات روزانه آنها علیه ملت یمن اتخاذ کنند.

وی افزود: ائتلاف و مزدورانش هیچ تمایلی به اجرای توافق و اتمام جنگ و پایان دادن به رنج و سختی ملت ما ندارند. وقت کشی و تلاشهای آنها برای دور زدن بندهای توافق و ادامه دادن به نقضها و تجاوزات گسترده و انجام جنایتهای وحشیانه در حق ملت ما ثابت می کند که آنها به قطعنامه های بین المللی پایبند نیستند و در برابر تلاشهای جامعه جهانی برای پایان دادن به جنگ و برقراری صلح در یمن مانع تراشی می کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: به رغم آنکه ما مرحله نخست بازاستقرار نیروها در الحدیده را آغاز کردیم؛ اما متجاوزان و مزدوران همچنان وقت کشی می کنند و به اجرای توافق پایبند نیستند و طی 72 ساعت گذشته 283 بار توافق آتش بس را نقض کرده و محله های مسکونی و کشتزارها و خانه های شهروندان و مواضع نیروهای ما را هدف قرار دادند.

یحیی سریع خاطرنشان کرد: نقض ها و تجاوزات ائتلاف و مزدورانش شامل شلیک خمپاره و تیراندازی با سلاح های سبک و نیمه سنگین و ساخت استحکامات و تلاش برای پیشروی به سمت مواضع ماست و این علاوه بر پرواز جنگنده های سعودی و پهپادهای آنها بر فراز شهر الحدیده و چندین شهر دیگر است.

وی توضیح داد که جنگنده های سعودی به انجام جنایتهای بیشتر و هدف قرار دادن محله های مسکونی و املاک و دارایی های مردم ادامه دادند. آنها 49 بار مناطق پراکنده ای از کشور را بمباران کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی نیز 8 بار تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی به سمت مواضع ما در مناطق مختلفی را به شکست کشانیدند. آنها در پاسخ به تجاوزات ائتلاف و مزدورانش، دست به 11 عملیات نظامی و تهاجمی علیه مواضع مزدوران و خطوط امداد رسانی آنها زدند. در این عملیات دهها نفر از مزدوران کشته و زخمی شدند، سلمان العسیری سرکرده نظامی تیم موسوم به 'برنامه ریزی فنی' نیز کشته شد و 21 زره پوش متعلق به مزدوران را منهدم کردند.

پربیننده ترین خبرها