دروغ های بندر تمامی ندارد

دروغ های بندر تمامی ندارد
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 15:06

شاهزاده بندر بن سلطان دیپلمات سابق سعودی و رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان، واقعه ای که در جریان جنگ 1973 روی داده بود، روایت کرد.

العالم عربستان سعودی

«بندر بن سلطان» در گفت و گو با روزنامه ایندیپندت گفت که او جز تیمی بوده است که مامور اجرای حملهای به شهر ایلات شده بود.

این دیپلمات سابق سعودی درباره جزئیات این حادثه گفت: در جریان آموزش افسران مصری، حسنی مبارک هر سه ماه یک بار برای اطمینان و پی گیری آموزش خلبانان مصری به شهر الظهران در شرق عربستان می آمد.

وی افزود: یک یا دو بار، «محمد صادق» وزیر دفاع وقت مصر هم برای اطمینان از تیمش نزد ما آمد. ایده این بود که هواپیماهای لایتنینگ با سرعت و قدرت حمله بالا را به قاهره ببریم و افسران مصری آموزش دیده، از این جنگنده ها برای حمایت از قاهره استفاده می کنند. همه جنگنده های میگ به همراه دیگر جنگنده ها به میدان نبرد اعزام می شوند و ما در اسکادران اف 5 به تبوک می رویم، زیرا مخازن سوخت در آنجا قرار دارد، و پس از سوخت گیری به ایلات حمله می کنیم و ما جز گروه f5 بودیم که به تبوک می رویم، زیرا انبارهای سوخت در آن جا بود و پس از سوخت گیری، به ایلات اسرائیل حمله می کنیم.

«بندر بن سلطان» گفت که وی یکی از اعضای این تیم بوده و توافق کردیم که این حمله از جنوب باشد. اطلاعاتی که دراختیار داشتیم، حاکی از آن بود که سامانه ضدهواپیمایی و همه سامانه های ضد هوایی مستقر در ایلات، نشان می دهد که احتمال مرگ اکثر خلبانان قوی است. در آن شب به این فکر می کردیم که کدام یک از ما زنده خواهد ماند و کدامیک خواهد مرد.

به گفته وی، این حمله بعداً به علت توافق آتش بس در روز یازدهم اکتبر 1973 لغو شد.

پربیننده ترین خبرها