هواپیماهای اردن از آسمان سوریه برای پروازهای خود استفاده می‌کنند

هواپیماهای اردن از آسمان سوریه برای پروازهای خود استفاده می‌کنند
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 02:35

سازمان هواپیمایی اردن به شرکت های هواپیمایی این کشور اجازه داد تا برای نخستین بار پس از آغاز بحران سوریه، از آسمان این کشور برای پروازهای خود استفاده کنند.

العالم-اردن

به نوشته روزنامه الغد اردن، سازمان هواپیمایی اردن در بخشنامه خود افزوده است: این تصمیم پس از انجام ارزیابی درخصوص امنیت و میزان ریسک پروازی بر فراز سوریه انجام شده است.

سازمان هواپیمایی اردن افزوده است: ارزیابی های صورت گرفته مثبت بوده و حاکی از آن است که مناطقی در سوریه که امکان پرواز وجود دارد از ثبات برخوردار است.

این بخشنامه از شرکت هایی هواپیمایی که می خواهند از آسمان سوریه استفاده کنند، خواسته است که درنظر داشته باشند درحال حاضر حریم هوایی این کشور تحت پوشش راداری قرار ندارد و سازمان ترابری هوایی اردن کنترل و رصد پروازهای شرکت های هواپیمایی اردنی را به عهده خواهد گرفت.

درهمین حال هنوز شرکت خطوط هوایی اردن تصمیمی درخصوص استفاده از حریم هوایی سوریه اتخاذ نکرده است.

پس از آغاز بحران سوریه و جنگ داخلی در این کشور، اردن استفاده از آسمان سوریه را به خاطر مسائل امنیتی ممنوع کرد.

پیش تر «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن با تایید ازسرگیری قریب الوقوع پروازهای کشورش با سوریه گفته بود: امان به محض دریافت تاییدیه کارشناسان مبنی بر ایمنی فرودگاه دمشق برای فرود هواپیماها، خطوط هوایی با سوریه را بازگشایی می کند.

هم اکنون پروازهای خارجی هواپیمایی سوریه به شهرهای تهران، مسکو، نجف، کربلا، دبی، ابوظبی، شارجه امارات، دوحه قطر، منامه بحرین، کویت، قاهره، مسقط، خارطوم و الجزایر انجام می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها