رسانه صهیونیستی افشا کرد؛

همکاری روزافزون اطلاعاتی مثلث ریاض، تل آویو و ابوظبی علیه ایران

همکاری روزافزون اطلاعاتی مثلث ریاض، تل آویو و ابوظبی علیه ایران
شنبه 17 فروردين 1398 - 18:56

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت : ریاض، ابوظبی و تل آویو به منظور مقابله با ایران و اقدامات احتمالی آن در منطقه سطح همکاری نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی خود را گسترش داده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، مهمترین محور همکاری ها میان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی به توسعه روابط نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی میان آنان باز می گردد.

تبادل اطلاعاتی درباره ایران و اقدامات احتمالی آن در منطقه از جمله محورهایی است که نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی ریاض، تل آویو و ابوظبی درباره آن همکاری صورت می کنند.

تارنمای روزنامه هاآرتص چندی پیش یک مستند تلویزیونی 5 قسمتی را در این باره منتشر کرد که در آن به گستردگی سطح روابط میان ریاض و تل آویو اشاره شده بود اما این روابط به علت حساسیت بالا برای عربستان علنی نمی شود.

هاآرتص در این باره نوشت: منافع مشترک میان ریاض و تل آویو محوری جدید در منطقه خاورمیانه تشکیل داده است اما در رسانه ها از آن صحبتی به میان نمی آید.

در مستندی که این روزنامه صهیونیستی آن را منتشر کرد آمده که ریاض با داعیه زمامداری جهان اسلام نمی تواند روابط دوستانه خود با رژیم صهیونیستی را علنی کند به ویژه که اوضاع فلسطینی ها روز به روز بدتر از قبل می شود.

بر پایه این مستند، بنیامین نتانیاهو امید دارد با قمار بر نقش عربستان در پیشبرد برنامه های آمریکا، ایران را در انزوای استراتژیک فرو ببرد.

توسعه روابط ریاض-تل آویو تا جایی پیش رفته است که نتانیاهو از نخستین کسانی بود که پس از ترور «جمال خاشقجی» روزنامهنگار مشهور و ناراضی عربستانی در کنسولگری سعودی در ترکیه، در نقش مدافع محمد بن سلمان ظاهر شد.

در ادامه این مطلب آمده است مهمترین نگرانی اسرائیل در روابط خود با سعودی سقوط رژیم حاکم در این کشور است که می تواند پیامدهای ناگواری برای تل آویو داشته باشد چرا که ممکن است بسیاری از سلاح ها و سامانه های جنگی رژیم صهیونیستی در اختیار یک نظام جدید ضد صهیونیستی قرار بگیرد.

این روزنامه همچنین نوشت پس از حملات هکرها به سیستمهای حسابداری شرکت نفت آرامکو در عربستان، مقامات این کشور از شرکت های سایبری اسرائیل درخواست کمک کردند.

شرکت سایبری اسرائیل (NSO) نیز پس از شروع همکاری با ریاض بسیاری از برنامه های اطلاعاتی و جاسوسی خود را در اختیار مقامات سعودی قرار داد.

با همه این تفاصیل در پایان مطلب آمده است ادامه روابط میان ریاض و تل آویو بسته به در قدرت ماندن بن سلمان خواهد بود و اسرائیل باید تدابیر خود را برای آینده ای بدون بن سلمان بیاندیشد.

موضوع عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی دیگر جای تعجب و شگفتی ندارد چرا که منافع مشترک میان این کشورها و رژیم صهیونیستی سبب شده است که حتی آرمان فلسطین مهمترین قضیه امت عربی نیز نادیده گرفته شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها