کشف سلاح های ساخت اسرائیل و آمریکا برجامانده از تروریست ها در سوریه

کشف سلاح های ساخت اسرائیل و آمریکا برجامانده از تروریست ها در سوریه
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 09:08

در ادامه پاکسازی تعدادی از روستاها و مناطق آزاد شده از لوث تروریستها در سوریه، مقادیر زیادی سلاح و مهمات به جا مانده از تروریست ها که ساخت رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند، کشف و ضبط شد.

العالم _ سوریه

منابع سوری اعلام کردند: در ادامه پاکسازی تعدادی از روستاها و مناطقی که از لوث تروریسم آزاد شده است، مقادیر زیادی سلاح و مهمات به جا مانده از تروریست‌ها که برخی از آنها از جمله موشک‌های تاو ساخت آمریکا هستند، در جنوب سوریه کشف و ضبط گردید.

یک منبع سوری گزارش داد: تجهیزات ضبط شده شامل صدها هزار گلوله تفنگ‌های اتوماتیک بود که ساخت رژیم صهیونیستی است و هم چنین تیربارهایی با کالیبر با ۷/۱۲ و۵/۱۴ و۲۳ میلی متر به اضافه تعدادی موشک ضد خودروهای زرهی از نوع مالوتکا و میتس و فاگوت و تاو آمریکایی و بمب‌های متنوع که نشان دهنده حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی در منطقه جنوبی و نظارت اداره اطلاعات این کشور بر آن است.

این منبع همچنین به یک هواپیمای بدون سرنشین هدایت شده توسط ماهواره اشاره کرد که قادر به حمل ۲۰ کیلوگرم مواد منفجره است.

هم چنین این منبع اعلام کرد که حضور چنین پروازی در مقیاس بزرگ در این دوره‌های اخیر نشان دهنده حمایت نامحدود طرفداران گروه‌های تروریستی از آنها است.

سوری‌ها در خلال تکمیل عملیات پاک سازی روستاها و مناطق آزادشده در ۲۱ می، بقایای مهمات و اسلحه‌هایی را یافتند که برخی ساخت آمریکا و برخی متعلق به ترکیه بود. این بقایا در حومه‌های دمشق و درعا بود، همچنین اشیا باستانی کشف شد که تروریست‌ها قصد قاچاق آنها را در قلعه مضیق در حومه شمالی حماه داشتند.

مهر

پربیننده ترین خبرها