نماز عید فطر در غزه برگزار شد

نماز عید فطر در غزه برگزار شد
چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 14:31

مردم غزه عید فطر را در طول مرزهای شرقی با سرزمینهای اشغالی این باریکه جشن گرفته و نماز عید را اقامه کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

نمازگزاران با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، بر ادامه راه خود تا آزادی فلسطین تاکید کردند.

در همین ارتباط "خلیل الحیه" نایب رئیس "جنبش مقاومت اسلامی فلسطین" (حماس) در غزه در خطبه نماز عید فطر تاکید کرد: برپایی نماز در پیامی چالش طلبانه برای اشغالگران و تاکید بر ادامه راه مبارزه است.

قلب دشمن را نشانه می‌رویم

وی افزود: دشمن سست‌تر از تار عنکبوت است و ما قلب دشمن را تا نابودی کامل آن نشانه خواهیم رفت، حتی اگر این اقدام میلیون‌ها شهید و مجروح از ما بگیرد.

شیخ "نافذ عزام" عضو دفتر سیاسی "جنبش جهاد اسلامی فلسطین" نیز در نماز عید فطر در "خان یونس" تاکید کرد: عید فرصتی است تا فلسطینی برای تحقق همبستگی، مواضع خود را مورد بازنگری قرار دهند.

وی گفت: ماه رمضان یادآور پیروزی‌های متعدد امت مسلمان از جمله جنگ بدر و فتح مکه است، بنابراین باید پرسید آیا آن روحیه و عزم و اراده از بین رفته است. چطور امت اسلامی اجازه می‌دهد اشغال مسجد الاقصی در طول تمام این سال‌ها با وجودی که سمبل تقدس است، ادامه داشته باشد.

عزام همچنین تاکید کرد: طرح‌های شومی مانند "معامله قرن" موفق نخواهند شد و دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا چیزی از این منطقه و میراث و روحیه ملت آن نمی‌داند.

وی یادآور شد: عرب‌هایی که روی عادی سازی روابط با اسرائیل حساب باز کرده اند، در اشتباه هستند، زیرا اسرائیل خیری برای آنان ندارد و چیزی جز خفت و هرج و مرج برایشان به ارمغان نخواهد آورد.

عزام موضع تشکیلات خودگردان در مقابله با معامله قرن و کنفرانس بحرین را شایسته قدردانی دانست و در عین حال رهبری آن را به اتخاذ تصمیمات قاطعانه به منظور متوقف کردن تجاوزات علیه غزه و تلاش هر چه بیشتر برای سر و سامان دادن اوضاع داخلی فراخواند.

وی عید فطر را به ملت‌های عرب و مسلمان تبریک گفت و عیدی پربرکت را برای همه مسلمانان آرزو کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها