یک خبر چند خط تحلیل؛

کوچک شماردن قدرت یمنی ها مانع شکست متجاوزان نخواهد شد

کوچک شماردن قدرت یمنی ها مانع شکست متجاوزان نخواهد شد
شنبه 8 تير 1398 - 13:33

العالم _ یمن

خبر:

  • روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکا در گزارشی نوشت که پهپادهایی که خطوط نفت عربستان در 14 ماه می هدف قرار دادند از عراق به پرواز درآمدند نه یمن!

تحلیل:

  • انتشار اخباری از این دست در روزنامه ای مانند "وال استریت ژورنال" که به جناح راست متمایل بوده و زبان گویای صاحبان ثروت و نفوذ و تاجران سلاح و کارتل های نفت و همچنین مدافع سرسخت هیمنه آمریکا و صهیونیسم بر دنیا است مسئله جدیدی نیست.
  • خبر وال استریت ژورنال در راستای همان جنگ روانی است که 5 سال است توسط ائتلاف آمریکایی – صهیونیستی – عربی ضد مردم یمن صورت می گیرد. جنگ روانی که یمنی ها را کوچک شمارده و آنها را وابسته به این سازمان یا فلان کشور می داند، خصوصا بعد از ضربات سهمگینی که یمنی ها با موشک ها و پهپادهای خود به کشورهای متجاوز وارد کرده اند، مسئله ای که تمام محاسبات متجاوزان را بر هم زد.
  • بعد از ناکامی امریکا و هم پیمانانش در منطقه برای فرآهم کردن دلیلی که نقش ایران را در انفجار نفت کش ها ثابت کند و برملا شدن دروغ آنها در خصوص سقوط پهپاد آمریکایی گلوبال هاوک در آب های بین المللی، آمریکا به خبر دروغ وال استریت ژورنال متوسل شده تا بر شکست های سابق خود سرپوش گذاشته و عرصه سیاسی عراق را ملتهب و به روابط دوستانه بین ایران و عراق لطمه وارد کند چرا که هم مردم و هم دولت عراق با طرح های آمریکا برای محاصره ایران و تهدید نظامی آن تا اجلاس بحرین و فراموشی آرمان فلسطین مخالفت کرده اند.
  • ائتلاف آمریکایی – صهیونیستی- مرتجع عربی که نمی خواهد ببیند که یمنی ها با عقل و درایت و توان جوانان خود موشک و پهپاد می سازند که تجاوزات را دفع کنند، در آینده باید شاهد ضربات یمنی شدید تری نه فقط در امارات و عربستان بلکه بنا به گفته ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن در پایتخت تمامی کشورهایی که در تجاوز ضد مردم یمن شرکت داشته و دارند باشند.

پربیننده ترین خبرها