تمایل ترامپ به دیدار با مقامات ایرانی

تمایل ترامپ به دیدار با مقامات ایرانی
دوشنبه 4 شهريور 1398 - 21:16

رئیس جمهوری آمریکا گفته اگر شرایط مناسب باشد، با ایرانی ها برای رسیدن به یک توافق جدید دیدار خواهم کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر اعلام رسانه های خبری، دونالد ترامپ روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که در حاشیه نشست گروه ۷ برگزار شد، بار دیگر توافق هسته ای ایران را وحشتناک خوانده و در عین حال گفته که اگر شرایط مناسب باشد، با ایرانی ها برای رسیدن به یک توافق جدید دیدار خواهد کرد.

در همین حال امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی با ترامپ خاطرنشان کرد که برای دیدار ترامپ و روحانی تلاش می‌کنیم.

به دنبال اظهارات مقامات غربی از جمله موضوع مذاکره درخصوص توان دفاع موشکی، شبکه العالم به نقل از منبع رسمی ایرانی اعلام کرد که به طرح ماکرون درخصوص مذاکره درمورد توانایی موشکی ایران پیشتر به صورت مکتوب پاسخ داده شده است.

چهل وپنجمین اجلاس «گروه ۷» از روز شنبه به میزبانی فرانسه در تفرجگاه ساحلی بیاریتز با دستور کار بررسی مسائل جهانی و منطقه ای، جنگ تجاری آمریکا با چین، رکود اقتصادی و همچنین مساله ایران و رسیدن به همگرایی مشترک در رفع چالش های موجود امروز (وشنبه) پایان می یابد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم به این شهر رفت و با رئیس جمهوری و وزیر خارجه فرانسه و همچنین مقامات انگلیس و آلمان درباره چگونگی همکاری های بانکی و سازوکارهای حفظ برجام تبادل نظر کرد.

پربیننده ترین خبرها