رأی استانداری کربلا به بسته شدن دفتر شبکه «هتاک» وابسته به آمریکا

رأی استانداری کربلا به بسته شدن دفتر شبکه «هتاک» وابسته به آمریکا
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 18:11

شورای استانداری کربلا اعلام کرد دفتر شبکه الحره که وابسته به آمریکاست و اخیرا به مرجعیت دینی توهین کرد، باید بسته شود.

العالم - عراق

شورای استانداری کربلا امروز سه‌شنبه به بسته شدن شبکه «الحره» -وابسته به آمریکا- رأی داد.

شبکه الحره وابسته به آمریکا اخیرا گزارشی درباره نهادهای دینی عراق با عنوان «فساد دینی در عراق» منتشر کرد و در آن، شخصیت‌های دینی اهل تسنن و تشیع عراق را هدف قرار داد.

الحره ادعا کرد که این روحانیون، در مسائل فساد مالی و اداری دست دارند و هیچکس نمی‌تواند آنان را بازخواست کند.

«محفوظ التمیمی» عضو شورای استانداری کربلا اعلام کرد که این شورا، نشست امروز خود را برگزار و چندین مسئله از جمله، توهین شبکه الحره به نهادهای دینی عراق را بررسی کرد.

التمیمی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که این شورا با اجماع، به بسته شدن دفتر این شبکه در استان کربلا رأی داد و تأکید کرد که این شبکه زمانی بازگشایی خواهد شد که رسما از مرجعیت دینی عراق عذرخواهی کند.

وی همچنین اعلام کرد که در این نشست، مسائل امنیتی برای تأمین امنیت زوار حاضر در کربلا و وضعیت خدماتی آن را بررسی کردند.

شورای استانداری کربلا پس از جلسه امروز خود، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مرجعیت دینی «ضامن امنیت ملت عراق» بوده و هست و همچنان «خطری برای طرح‌های استعماری صهیونیستی-آمریکایی» به شمار می‌رود.

در این بیانیه ضمن انتقاد از حملات مکرر برخی رسانه‌های «جعلی و رسوا» به مرجعیت دینی عراق، تأکید شد، این مرجعیت در جنگ حق علیه باطل، مبارزه با تروریسم "داعش" و انواع فساد، اصلاح جامعه عراق و تشویق آن برای اتحاد، حرف آخر را می‌زد.

بر اساس این بیانیه، این مسائل باعث شد که «ماشین‌های پَست رسانه‌ای» مقام مرجعیت را هدف قرار دهند، ولی عراق ایستاده است و به عقب باز نمی‌گردد.

شورای استانداری کربلا با اشاره به نقش فتوای مرجعیت عراق در نابودی طرح‌های صهیونیست‌ها در خاورمیانه، تصریح کرد که «مرجعیت دینی، دل عراقیها را به دست آورده نه پول آنان را. این رازی است که دشمنان، صهیونیست‌ها و آل سعود از آن بی‌خبرند».

این شورا از دولت مرکزی عراق خواست که تدابیر لازم و قاطعی اتخاذ کنند تا کسی به رهبران و شخصیت‌های عراقی توهین نکند.

فارس

پربیننده ترین خبرها