اتحادیه رادیوتلویزیون‌های عراق:

شبکه الحره بخشی از پروژه ضد عراقی آمریکاست

شبکه الحره بخشی از پروژه ضد عراقی آمریکاست
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 14:10

اتحادیه رادیوتلویزیون‌های عراق با صدور بیانیه‌ای در اعتراض به اقدام توهین‌آمیز اخیر شبکه آمریکایی الحره، فعالیت این رسانه عربی در عراق را بخشی از پروژه ضد عراقی آمریکا دانست.

العالم - عراق

در بیانیه اتحادیه رادیو تلویزیون های عراق که روز سه شنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: از همان روز اول که نیروهای اشغالگر آمریکا وارد خاک عراق شدند و تا به امروز یک نقشه و یک برنامه ای مدون و از پیش تعیین شده داشتند که جامعه و کشور عراق را تخریب کنند.

"سید حمید حسینی" رییس این اتحادیه در این بیانیه تاکید کرده است: آنها (اشغالگران آمریکایی) بهترین وسیله ای که در دست داشتند رسانه هایی بود که بطور کامل و آشکار در مقابل برنامه ملی و میهنی و اسلامی عراق ایستاده و جلوی آن را گرفتند و از سال 2003 تا به امروز این رسانه ها برنامه های آمریکا در عراق را بطور کامل اجرا کرده و می کنند.

این کار خصوصاً از لحاظ ایجاد روحیه ناامیدی و یأس در دلهای مردم عراق با ترفند جنگ نرم، از طریق وادار کردن مردم برای ارتکاب فساد اداری و مالی و نمایش دادن این فسادها در رسانه و نشان دادن مردم عراق در حال دزدیدن و تخریب اموال عمومی و مؤسسه های دولتی ـ با تحریک خود آمریکا ـ بوسیله شکستن دربهای این مؤسسه ها توسط خود نیروهای آمریکایی و اجازه دادن به دزدان و افراد متفرقه برای غارت و چپاول و تخریب زیرساختهای کشور انجام شده است.

بیانیه افزوده است: یکی از بوق های رسانه ای آمریکا در عراق شبکه آمریکایی "الحره" است که بعد از اشغال عراق آغاز بکار کرده و بعنوان یکی از رسانه هایی بود که آمریکا آن را برای خدمت به برنامه های خود در عراق بکار گرفت کرد تا بتواند توسط آن ارزش ها و عقاید این کشور و ملت که تجسد آن در مقدسات و مراجع دینی و اصول و ارزش های اجتماعی است، را تضعیف کند و از طریق پخش برنامه های دشمنی افکنانه بین افراد یک ملت و ایجاد واژه های فرقه گرایانه و انتشار آن در بین افراد جامعه اقدام کند.

شبکه الحره چهره واقعی طرح آمریکا در عراق را نشان می دهد، و از بدو تأسیس آن از هیچ تلاشی برای ایجاد دشمنی و تنفر علیه اسلام و نمادهای آن فرو نگذاشت، و علیه (مرجعیت های دینی و مراسم و عتبات و جایگاه زیارتی) برنامه های ضد ارزشی ساخت و پخش کرد و فیلمی که اخیراً بر ضد روحانیت و مراجع تقلید ساخت و بار مسؤولیت فساد را بر دوش آنها انداخت، دقیقاً طبق همان برنامه های از قبل تدوین شده آمریکا بوده است.

اتحادیه رادیوتلویزیون های عراق افزوده است: بهمین جهت ما آمریکا و نیروهای متجاوز در عراق را مسؤول این نوع تجاوز و حرمت شکنی می دانیم، و هیچگونه معذرتخواهی یا بهانه ای را از مدیراین شبکه قبول نمیکنیم که اشتباه یا خطایی رخ داده است، بلکه این موضوع عامدانه و عالمانه انجام گرفته است چون در طی چند روز بر سر آنتن بوده و پخش و نشر شد.

بیانیه از تمامی رسانه های متعهد داخلی و خارجی خواسته است در کنار ملت عراق ایستاده و در مقابل اینگونه حرمت شکنی ها و بی ارزشی ها و مسموم کردن افکار عمومی بطور جدی اعلام موضع کنند، و اینگونه رسانه هایی که ایجاد فتنه می کنند و دعوت به هرج و مرج می کنند و به تمامی ارزشها و مقدسات تعدی می کنند تحریم کنند.

ما همچنین دولت آمریکا را در آنچه شبکه الحره پخش کرد مسؤول می دانیم، و هیچگونه بهانه ای در جدایی شبکه های رسانه ای با آمریکا بعنوان یک دولت و بین برنامه های آن در تخریب کشورها را قبول نمی کنیم، و بر ضرورت تصویب قانونی از طرف پارلمان عراق برای بیرون راندن نیروهای خارجی متجاوز از عراق تاکید می کنیم.

اتحادیه رادیوتلویزیون های عراق همچنین از دولت عراق با تمام تشکیلات آن خواسته است که موضعگیری قاطع نسبت به این قضیه داشته باشند و مسؤولیت و وظیفه خود را در این راستا انجام دهند و در مقابل این دشمنی آشکار و تجاوز خبیثانه علیه دین مبین اسلام ایستادگی داشته باشند.

این تشکل رسانه ای عراق هشدار داده است که اگر این شبکه به تجاوزگری ها و برنامه های خباثت آلود خود ادامه دهد ملت عراق بپاخواهدخاست و راه دفاع از خود را بر اساس عقیده و ایمانی که دارد انتخاب خواهد کرد،

در پایان بیانیه آمده است: ما بعنوان اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق و نماینده شبکه های رسانه ای شنیداری و دیداری در کشور، مصلحت کار را در این می بینیم که این نوع تریبون های رسانه ای خبیث که کارشان ایجاد فتنه و انتخاب مسیری بر عکس مسیر ملت عراق در آزادی و ساختن یک کشور و حکومت نیرومند و هماهنگ است، بسته و تعطیل شود.

در پس اعتراضات گسترده به اهانت رسانه عرب زبان «الحره» آمریکا به نهادها و مرجعیت دینی شیعه و سنی عراق، سازمان ارتباطات و رسانه این کشور روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای، فعالیت این رسانه آمریکایی را برای سه ماه به حالت تعلیق در آورد و خواهان عذرخواهی رسمی این رسانه شد.

سازمان ارتباطات و رسانه به عنوان نهاد رسمی نظارت بر فعالیت رسانه ها در عراق اعلام کرد که فعالیت این رسانه آمریکایی را به دلیل اهانت هایی که به نهادها و نمادهای دینی در عراق مرتکب شده به مدت سه ماه به حال تعلیق در می آورد و خواهان عذرخواهی رسمی این رسانه است.

در بیانیه آمده است که در صورت تکرار این گونه تخلفات در آینده، مجازات های سنگین تر علیه این شبکه تلویزیونی آمریکایی وضع می شود.

سازمان ارتباطات و رسانه در عراق همچنین خاطرنشان ساخته است که تمامی کسانی که از این گزارش متضرر شده اند، می توانند علیه این شبکه تلویزیونی دادخواست قضایی بدهند.

تلویزیون عرب زبان الحره که با هزینه وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده، اوائل هفته جاری در گزارشی یک طرفه و بی دلیل و مدرک مدعی فساد در نهادهای دینی اهل سنت و شیعه در عراق شد امری که اعتراض و انزجار عمومی را در عراق به دنبال داشته و برخی از نهادهای دینی مانند اوقاف اهل سنت گفته اند که این رسانه آمریکایی را تحت پیگرد قضایی قرار می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها