صدور ده ها حکم حبس ابد در بحرین از ژانویه ۲۰۱۸

صدور ده ها حکم حبس ابد در بحرین از ژانویه ۲۰۱۸
سه شنبه 23 مهر 1398 - 17:59

مرکز دموکراسی و حقوق بشر «الخلیج» از صدور ۲۷۱ حکم حبس ابد در دادگاه‌های بحرین از ژانویه سال ۲۰۱۸ خبر داد.

العالم - بحرین

مرکز دموکراسی و حقوق بشر «الخلیج» اعلام کرد طی ژانویه ۲۰۱۸ تا ماه می ۲۰۱۹ دادگاه‌های بحرین ۲۷۱ حکم حبس ابد علیه شهروندان این کشور صادر کرده‌اند.

در گزارش ماهیانه (سپتامبر ۲۰۱۹) آمده است که دادگاه‌های بحرین در فاصله زمانی بین ژانویه تا دسامبر ۲۰۱۸ تعداد ۱۳۰ حکم حبس ابد صادر شد و در ماه می ۲۰۱۸ صدور احکام حبس ابد افزایش یافته و ۴۳ حکم در این ماه صادر شد.

طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، روند صدور احکام حبس ابد در سال ۲۰۱۹ به طور محسوس افزایش یافت و در فاصله زمانی ژانویه تا ماه می ۲۰۱۹ در دادگاه‌های بحرین ۱۴۱ حکم حبس ابد صادر شد و در ماه آوریل نیز ۶۳ بحرینی به حبس ابد محکوم شدند.

مرکز الخلیج که مقر آن در استرالیا قرار دارد، همچنین در گزارش خود آورده است که همه افرادی که در سال ۲۰۱۹ به حبس ابد محکوم شدند، سلب تابعیت شده‌اند.

«یحیی الحدید» رئیس این مرکز گفت «صدور احکام سنگین برای اتهامات سیاسی بیانگر لجبازی مقامات بحرین و عدم تمایل آن‌ها برای کاهش تنش و ایجاد فضای مناسب جهت گفت‌وگوی ملی است و این امر بحران حقوقی و سیاسی در کشور را عمیق‌تر می‌کند و لذا ما از مسئولان بحرینی می‌خواهیم که همه زندانیان سیاسی را فورا و بدون هیچ شرطی آزاد کرده، غرامت قربانیان شکنجه را پرداخت، کسانی که در این تجاوزات دست داشتند را به دستگاه قضایی تحویل دهد و به گفت‌وگوی ملی جدید با همه طرف‌ها دعوت کند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها