شهروند دوتابعیتی متهم به همکاری با صهیونیست‌ها علیه لبنان محاکمه می‌شود

شهروند دوتابعیتی متهم به همکاری با صهیونیست‌ها علیه لبنان محاکمه می‌شود
شنبه 18 آبان 1398 - 18:43

لبنان اعلام کرد شهروند لبنانی-کانادایی که به تازگی در فرودگاه بین المللی بیروت بازداشت شده است، به اتهام ارتباط با یک شرکت امنیتی اسرائیلی و تحریک لبنانی‌ها به اقدامات خرابکارانه محاکمه خواهد شد.

العالم - لبنان

ارتش لبنان اعلام کرد «تابت جورج تابت» تبعه لبنانی-کانادایی را که 10 روز پیش در فرودگاه بیروت بازداشت کرده به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی تحویل دستگاه قضایی ذیربط در لبنان داده است.

اداره کل فرماندهی ارتش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ریاست اطلاعات، تابت جورج تابت را که در تاریخ بیست و هشتم اکتبر گذشته در فرودگاه بین المللی «رفیق الحریری» دستگیر شد تحویل دستگاه قضایی ذیربط داد.

به گزارش وبگاه خبری المنار، در بیانیه ارتش لبنان آمده است: فرد مذکور ضمن اقدام به انتشار چندین فیلم موهن به شخصیت‌های سیاسی و نظامی در لبنان، شهروندان را ترغیب می‌کرد تا پول خود را برای مقاصد خرابکارانه از بانک‌ها خارج کنند.

به گفته ارتش لبنان جورج تابت همچنین با یکی از شرکت‌های امنیتی متعلق به دشمن اسرائیلی در ارتباط بوده که از او خواسته بود با اسرائیل همکاری کند.

امنیت عمومی لبنان ده روز پیش تابت جورج تابت را در فرودگاه بیروت بازداشت کرد. این اقدام به درخواست ارتش لبنان و به اتهام جاسوسی تابت برای رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

شبکه ال‌بی‌سی لبنان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، اینکه تابت از تابعیت کانادایی هم علاوه بر تابعیت لبنانی برخوردار است تأثیری در عفو وی از اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی ندارد و به اطلاعات لبنان تحویل داده خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده، تابت از منتقدان سرسخت حاکمیت در لبنان بوده و در شبکه‌های اجتماعی اظهاراتی در ابن باره داشته است.

بازداشت این فرد همزمان با تظاهرات‌ها در لبنان صورت می‌گیرد و ارتش لبنان امروز درباره جاسوسی موساد از طریق برخی شبکه‌های اینترنتی هشدار داد.

چندی پیش بازداشت «عامر الفاخوری» معروف به «قصاب بازداشتگاه الخیام» در لبنان و پس از بازگشت او از آمریکا سر و صدای زیادی در این کشور به راه انداخت. وی پس از بازداشت به همکاری با تل‌آویو اذعان کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها