در صورت شلیک هزاران موشک بر رژیم صهیونیستی، چه اتفاقی می افتد؟

در صورت شلیک هزاران موشک بر رژیم صهیونیستی، چه اتفاقی می افتد؟
يکشنبه 26 آبان 1398 - 14:11

مطبوعات رژیم صهیونیستی با مقالات و گزارش هایی، با پیگیری موضوع حمله به غزه ، ناکامی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی ومشکلات این رژیم در دو روز حمله به غزه را تحلیل کردند.

العالمفلسطین اشغالی

"امنون ابروموویچ" تحلیلگر سیاسی شبکه 12 رژیم صهیونیستی با ابراز تعجب از توان جنبش جهاد اسلامی در فلج کردن این رژیم گفت: اگر جنبش جهاد اسلامی، سازمان فلسطینی کوچک اینگونه رژیم را فلج کرد، در صورت پیوستن حماس، حزب الله و ایران به این درگیری، چه اتفاقی خواهد افتاد، در این صورت مستلزم تشکیل کمیته رسمی تحقیقات است.

وی در مقاله ای در" یدیعوت احرونوت" نوشت: رژیم صهیونیستی در صورت پیوستن سایر جنبش ها به جهاد اسلامی، دیگر هرگز شاهد صدها موشک نخواهد بود بلکه با 100 هزار موشک و بیشتر و دارای کلاهک های بزرگ و دهها برابر بیشتر از درگیری اخیراست که مستلزم تشکیل کمیته رسمی تحقیقات در رژیم صهیونیستی است .

وی با اشاره به تکروی در تصمیم گیری در رژیم صهیونیستی و عدم هماهنگی میان تصمیم سازان گفت: این حوادث نتیجه عدم هماهنگی فعالیت های سیاسی از سویی و نبود امنیت از سوی دیگر و نیاز به شناخت زیان های این شکاف های خطرناک است.

درست است که دشمنان اسرائیل نتوانستند ارتش اسرائیل را تسلیم کنند اما امروز احساس شادی می کنند و معتقدند که یک دولت را تعطیل کردند.

این تحلیلگر اسرائیلی به وضعیت خطرناک رژیم صهیونیستی یعنی فاش شدن نقاط ضعف رژیم در درگیری های نظامی در این سطح میان غزه و رژیم و حالت فلجی اشغالگران ناشی از عملیات نظامی،اشاره کرد.

گلعاد شارون با نوشتن مقاله ای با عنوان " ناکامی ما درغزه " در روزنامه یدیعوت احرونوت گفت : مساله عجیب و مورد توجه این است که فلسطینیان غزه موفق شدند ما را به حملات پی در پی به شهرک های غلاف غزه و تعطیلی نیمی از آن عادت کنیم.

وی افزود:دلیل ناکامی های اسرائیل ؛ سیاست ضعیف رژیم در برابر فلسطینیان غزه و نتیجه طبیعی سیاست حاکم است که معتقدند، حماس دو میلیون انسان را در غزه بازداشت کرده در حالی که این دو میلیون حماس را انتخاب کردند که دارای قدرتی قانونی است و اهالی غزه نه از حماس بلکه از اسرائیل بیزار بوده و در صدد از بین بردن آن هستند.

این نویسنده اسرائیل فقط از ناکامی نظامی سخن نمی گوید بلکه به ناکامی سیاسی و عدم پذیرش رژیم اشغالگر توسط مردم فلسطین از جمله شهرک نشنیان اشاره دارد.

وی در پایان گفت : فلسطینینان نوارغزه ،مرزهایی را که ازآنجا عقب نشینی کردیم را به رسمیت نمی شناسند، آنها معتقدند شهرهای اسدود، عسقلان، یافا و حیفا متعلق به خودشان است و مستلزم این است که غزه را رژیم مخالفی بدانیم که باید با آن مبارزه کرد و اگر ما درغزه باقی بمانیم و از آن عقب نشینی نکنیم علاوه بر حملات موشکی، باید اجساد شهرک نشینان و سربازان را از آن خارج کنیم.

پربیننده ترین خبرها