تحولات لبنان | کارشناسان لبنانی: شکاف عمیقی بین افکار عمومی و سیاست مداران وجود دارد

تحولات لبنان | کارشناسان لبنانی: شکاف عمیقی بین افکار عمومی و سیاست مداران وجود دارد
پنج‌شنبه 7 آذر 1398 - 12:20

جمعی از کارشناسان لبنانی در گفتگو با شبکه خبری العالم، برنامه "مع الحدث" با اشاره به اوضاع بحرانی لبنان، حریری و جریان همسو با وی را مسئول حوادث امروز کشور دانستند.

العالم - لبنان

"راشد فاید"، نویسنده و تحلیل گر سیاسی لبنانی معتقد است استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان واکنشی به خواست افکار عمومی بوده است. وی تأکید کرد که شکاف عمیقی بین افکار عمومی و سیاست مداران وجود دارد.

فاید در گفتگو با برنامه "مع الحدث" شبکه العالم گفت: "تردیدی نیست که شکاف عمیقی بین افکار عمومی و سیاست مداران وجود دارد. انتظارات مردم هم انتظارات ساده و پیش پا افتاده ای نیستند".

حسن قبلان، عضو دفتر سیاسی جنبش امل نیز فاش کرد که برخی گروه های سیاسی افراطی لبنان هم خواسته ها و اهداف خود را دنبال می کنند. وی خاطرنشان کرد که اعمال فشار برای تشکیل دولت تکنوکرات هیچ فایده ای ندارد.

قبلان در گفتگو با برنامه "مع الحدث" العالم گفت که در شرایط دشوار کنونی تنها کاری که باید کرد درک عمیق حوادث است و اصرار بر تشکیل دولت تکنوکرات هیچ فایده ای ندارد.

قبلان تصریح کرد که بخش عمده ای از گروه سیاسی که مسئول بروز این بحران در لبنان است اکنون قبل از هر کاری از مسئولیت شانه خالی کرده است. وی تأکید کرد که تمام دولت های اخیر لبنان که سعد حریری ریاست آنها را بر عهده داشته است، اصلی ترین مسئول این وضعیت هستند.

"روژه عازار"، عضو جریان ملی آزاد هم به العالم گفت: تصمیم سعد حریری برای عدم پذیرش تشکیل دولت جدید، چیزی از بار مسئولیت های او کم نمی کند چون او همچنان مهمترین نماینده اهل سنت در لبنان است و مسئولیت دارد.

وی گفت: حریری نمی تواند از این مسئولیت شانه خالی کند. او باید در تشکیل کابینه تکنوکرات از نمایندگان مردم و سیاست مداران شرکت کند.

گفتنی است سعد حریری، رئیس دولت اداره امور، ضمن رد تشکیل کابینه جدید اعلام کرد که خواستار تشکیل دولت تکنوکرات است.

پربیننده ترین خبرها