حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال غرب غزه

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال غرب غزه
پنج‌شنبه 28 آذر 1398 - 10:19

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چندین هدف در نوار غزه از جمله پایگاه‌های مقاومت در شمال غرب این منطقه حمله کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) چندین حمله علیه اهداف مختلف در نوار غزه انجام دادند که منجر به خسارت‌های زیادی به منازل غیرنظامیان در این منطقه شد.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، جنگنده‌های «اف ۱۶» رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های مقاومت در شمال غرب نوار غزه حمله کردند.

بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، یک راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی در مجاورت این منطقه شلیک شده اما در بالای شهرک صهیونیستی «سدیروت» رهگیری شده است.

شبکه «آی24 نیوز» نیز گزارش داد که جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل صبح امروز یک پایگاه متعلق به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه حمله هوایی به پایگاه حماس در واکنش به پرتاب یک راکت در بامداد امروز به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک غزه بوده، گفت:‌ «حماس مسئول آن چیزی است که در نوار غزه رخ می‌دهد و بار عواقب اقدام علیه اسرائیلی‌ها را نیز باید به دوش بکشد».

آخرین درگیری جدید میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به آبان ماه برمی‌گردد. درگیری‌های مذکور پس از آن آغاز شد که این رژیم در ۲۱ آبان ماه با هدف ترور فرماندهان جهاد اسلامی دو حمله جداگانه به غزه و دمشق داشت، در حمله به غزه منزل «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی به همراه همسرش به شهادت رسید. در حمله دوم به دمشق «اکرم العجوری» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی که هدف این ترور بود آسیبی ندید اما پسرش «معاذ» شهید شد.

مقاومت فلسطین بیش از چهارصد راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد اما رژیم صهیونیستی نیز در حملات خود ۳۲ فلسطینی از جمله شش کودک و سه زن را به شهادت رساند و ۱۱۱ نفر دیگر را مجروح کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها