درگیری لفظی دوباره نمایندگان روسیه و انگلیس در شورای امنیت

درگیری لفظی دوباره نمایندگان روسیه و انگلیس در شورای امنیت
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 12:57

دیپلمات‌های بلندپایه روسی و انگلیسی در نشست شورای امنیت درباره حملات شیمیایی ادعا شده به شهر دومای سوریه، بار دیگر با اشاره به شخصیت‌های کتاب‌های تخیلی انگلیسی، یکدیگر را به نادیده گرفتن واقعیات متهم کردند.

العالم - اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری به نقل از خبرگزاری «تاس»، "واسیلی نبنزیا" و "کارن پیرس" نمایندگان دائم روسیه و انگلیس در سازمان ملل متحد، در نشست غیر رسمی شورای امنیت برای بررسی حملات شیمیایی ادعا شده به شهر دومای سوریه (در سال 2018) بار دیگر با یکدیگر به بحث لفظی و کنایه آمیز پرداختند.

پیش از این ، در نشست شورای امنیت درباره حادثه مسمومیت سالزبری، دیپلمات‌های دو کشور به نقل قول از کتاب "آلیس در سرزمین عجایب" پرداخته بودند و اکنون درباره یکی از شخصیت‌های کتاب"آلیس در میان شیشه" اثر "لوئیز کارول" بحث کردند.

پیرس در سخنان خود گفت: «برخی در روسیه به ادبیات انگلیسی ، به خصوص لوئیس کارول بسیار علاقه دارند. برداشت‌های متفاوتی می توان از شخصیت‌ "Humpty Dumpty" پرداخته ذهن این نویسنده داشت. و این دقیقاً همان چیزی است که امروز شنیدیم. روس‌ها شروع به تفسیر به رأی از حقایق تعیین شده توسط یک سازمان مستقل بین المللی پرداختند.»

نماینده دائم روسیه نیز در پاسخ به این سخنان گفت: «همانطور که می دانید شخصیت "Humpty Dumpty" زمانی که روی دیوار نشسته بود و سقوط کرد، تمام ارتش سلطنتی هم نتوانستند او را بلند کنند و این دقیقاً اتفاقی است که درباره گزارش مأمورین ویژه سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی رخ داده است. ابتدا یک گزارش بود و اکنون ما یک شاهد گزارش کاملاً متفاوتی هستیم و این دلیل بحث امروز ماست.»

کارن پیرس همچنین از روسیه به دلیل تشکیل نشست شورای امنیت برای بحث درباره این گزارش انتقاد کرده و یادآور شد، مقامات مسکو باید دولت سوریه را مجبور به همکاری با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمایی کنند، نه آنکه نشست شورای امنیت برای حمله به این سازمان تشکیل دهند.

در همین رابطه، "الکساندر شولگین" نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی شب گذشته در نیویورک اعلام کرد که این کشور با هدف دستیابی به اجماع درباره حادثه حمله شیمیایی به شهر دوما، خواستار برگزاری کنفرانسی زیر نظر سازمان ملل شده است.

این دیپلمات گفت: «روشن شدن آنچه واقعاً در این شهر رخ داده، باید به هر قیمتی انجام شود. بهای مرتکب شدن به هر نوع اشتباهی در رابطه با دوما و احتمالاً سایر ماجراهای مشابه می تواند عواقب بسیار جدی برای ثبات و امنیت در سراسر جهان داشته باشد.»

شولگین یادآور شد که فدراسیون روسیه قصد ندارد هیچ رویارویی را با سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحریک کند و در حقیقت، این ایالات متحده و گروه معمول حامیان آنها هستند که در مغایرت با اهداف این سازمان فعالیت می‌کنند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها