آخرین اخبار از تحولات میدانی در سوریه/ ادامه پیشروی‎ های ارتش سوریه در عملیات آزادسازی ادلب

آخرین اخبار از تحولات میدانی در سوریه/ ادامه پیشروی‎ های ارتش سوریه در عملیات آزادسازی ادلب
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 09:16

ارتش سوریه بعد از آزادسازی شهر "سراقب" در استان ادلب، کنترل شهرک‎ها و روستاهایی را پس از درگیری‎های شدید با تروریست‎ها و حامیان ترکیه‎ ای آنها به دست گرفته است.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، ارتش سوریه بعد از بازپس‎گیری سراقب، وارد مرحله جدیدی از تامین امنیت محور غرب جاده بین‎المللی حلب- دمشق شده و کنترل شهرک‎های "دادیخ"، "کفربطیخ"، "جوباس" و "الترنبه" را بعد از درگیری‎های شدید با عناصر تروریستی و حامیان تُرک آنها به دست گرفته است.

ارتش سوریه همچنین به پیشروی‎ها به سمت محور "آفس- مجازر- النیرب" ادامه می‎دهد و در تلاش برای جلوگیری از نقض آتش‌‎بس از سوی تروریست‎ها در روستاهایی که تازه آزاد شده‎اند، در اطراف استحکامات دفاعی خود مستقر شده است.

از سوی دیگر، ارتش سوریه به دنبال دفع حمله تروریست‎ها و پیشروی آنها، به سمت "جبل الزاویه" در حرکت است و کنترل شهرک‎های "حزارین" و "دار کبیره" را در دست گرفته و پیشروی‎هایش به سمت "سفوهن" و "فطیره" را ادامه می‎دهد.

در حالی‌‎که، ارتش ترکیه یک فروند جنگنده سوریه را بر فراز آسمان سراقب ساقط کرده است، نیروهای سوری توانستند خلبان این جنگنده را که در مناطق تحت اشغال تروریست‎ها در عمق 2 و نیم کیلومتری پیدا کنند.

سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه یک فروند پهپاد ارتش متجاوز ترکیه را ساقط کردند، که با احتساب آن، شمار پهپادهای ترکیه که توسط ارتش سوریه سرنگون شده، به 7 تا افزایش یافته است.

در تحولی دیگر، پلیس روسیه از شب گذشته در شهر سراقب و در مسیر جاده بین‎المللی مستقر شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها