کشتار بی رحمانه مردم با مهر تایید آمریکا؛ آل خلیفه چه معامله ای با ترامپ کرده است؟

کشتار بی رحمانه مردم با مهر تایید آمریکا؛ آل خلیفه چه معامله ای با ترامپ کرده است؟
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 19:12

به نظر می رسد در مقابل اموالی که برخی نظام های عربی حاشیه خلیج فارس به دونالد ترامپ تقدیم می کنند و کشور خود را به روی ارتش ها و ناوگان های آمریکایی می گشایند و در مقابل رژیم اشغالگر سرخم می کنند، آمریکا نیز این کشورها و نظام های قبیله ای و استبدادی را از هرگونه بازخواست بین المللی به سبب اقدامات سرکوبگرانه شان علیه ملتهایشان مصون نگه می دارد.

العالم ـ بحرین

نقض های آشکار حقوق بشر از سوی این نظام های استبدادی حاشیه خلیج فارس علیه ملتهایشان، ادعاهایی نیست که مخالفان مطرح می کنند بلکه واقعیتهایی است که نهادهای حقوق بشر بین المللی آنها را با آمار و ارقام تایید کردند.

اما متاسفانه هیچ نهاد بین المللی در مقابل این جنایت‌ها واکنشی نشان نمی دهد؛ زیرا این نظامها از حمایتهای امریکا برخوردارند.

قابل توجه است که آمریکا که از این نظام‌های قبیله ای مرتجع و استبدادی حمایت می کند، ادعای دموکراسی و دفاع از آزادی و حقوق بشر در جهان دارد. همچنین نکته قابل توجه آن است که آمریکا فقط زمانی که با یک کشور مخالف سیاست‌های خود روبرو می شود، این ادعاها و شعارها را مطرح می کند و برای آزادی و عزت و کرامت انسانی اشک تمساح می ریزد.

از میان نظام‌های عربی استبدادی حاشیه خلیج فارس که از حمایتهای آمریکا به بدترین شکل استفاده می کند، نظام آل خلیفه در بحرین است. این نظام هر روز جنایت‌های وحشیانه علیه ملت بی گناه بحرین مرتکب می شود، اعدام و ترور و زندان و شکنجه و تبعید و لغو تابعیت ها و اخراج کارکنان و... جنایت‌های آل خلیفه علیه ملت خود است که نهادهای بین المللی با ارائه دلیل و مدرک آنها را مستند کردند.

یکی از این اقدامات غیرانسانی آل خلیفه، صدور حکم اعدام علیه حسین موسی و محمد رمضان است.

دیده بان حقوق بشر و مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین در بیانیه مشترکی تاکید کردند که این دو شخص زیر شکنجه دست به اعترافاتی زدند؛ آنها از مقامات بحرین خواستند تا حکم ظالمانه اعدام این دو نفر را لغو کنند.

این دو نهاد حقوق بشر در بیانیه مشترکی تاکید کردند که قرار است دادگاه بحرین حکم نهایی خود را در هفته های آینده در خصوص این دو شخص که به قتل یک مامور پلیس متهم شدند، صادر کند.

جو استارک معاون مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر در امور خاورمیانه تاکید کرد که دلایل قاطعی وجود دارد که نشان می دهد حکم اعدام موسی و رمضان بر اساس اعترافات اجباری بوده است.

این امر نظام قضایی در بحرین را زیرسوال می برد. وی از دادگاه خواست تا این اشتباه بزرگ را تصحیح کند و حکم اعدام این دو نفر را لغو کند.

در همین راستا احمد الوداعی مدیر مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین نیز تاکید کرد که تحقیق گسترده و مستقل درباره شکنجه موسی و رمضان مساله ای بسیار اساسی و ضروری است و می بایست کارشناسان سازمان ملل برای تحقیق در این خصوص وارد بحرین شوند.

نهادهای حقوق بشر نگرانند که مبادا نظام آل خلیفه مانند همیشه تحت حمایت آمریکا و انگلیس این درخواست ها را نادیده بگیرد؛ همان طور که پیشتر نیز تمام درخواست ها را نادیده گرفت و در 22 جولای گذشته حکم اعدام علی العرب و احمد الملالی دو جوان بحرینی را به اتهام "تروریسم" اجرا کرد. این دو شهید پس از شکنجه های بسیار محاکمه شده بودند.

نهادهای بین المللی حقوق بشر بر این باورند که لازم است فشارهایی علیه افکار عمومی امریکا و انگلیس اعمال شود تا آنها دولتهایشان را تحت فشار دهند و دولتهای آنها نیز به نوبه خود نظام آل خلیفه را به منظور توقف اعدام ها تحت فشار قرار دهند تا افراد به صورت قانونی و عادلانه و طبق معیارهای بین المللی محاکمه شوند؛ این معیارها از زمان سرکوب وحشیانه انقلاب بحرین از 9 سال پیش تاکنون در این کشور به طور کامل از میان رفته اند.

پربیننده ترین خبرها