پمپئو و حکایت عقل در مقابل جهل

پمپئو و حکایت عقل در مقابل جهل
شنبه 2 فروردين 1399 - 19:30

خبر:

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد حمله به پایگاه های نظامی واشنگتن در عراق گفت: به ایرانی ها اعلام کردیم اگر این حملات امنیت و جان آمریکایی ها را تهدید کند، آنها باید پاسخ دهند.

تحلیل:

- معلوم نیست این امنیتی که پمپئو از آن سخن می گوید چگونه برای نظامیان تروریست آمریکایی که در جای جای جهان با هدف به چپاول بردن ثروت ملت های مختلف و در راستای منافع رژیم صهیونیستی و تحقق منافع غیر مشروع واشنگتن مستقر شده اند، تامین شده است؟

-آیا دولت عراق از آمریکا نخواست که به اشغالگری در این کشور پایان دهد و از عراق خارج شود؟ آیا پارلمان عراق قانونی را در زمینه خروج نظامیان آمریکایی و تعطیلی همه پایگاه های نظامی غیر مشروع آمریکا در عراق تصویب نکرد؟ آیا عراقی‌ها با برگزاری تظاهرات میلیونی خواستار خروج اشغالگران آمریکا از عراق نشدند؟ پس آمریکا بیش از این منتظر چیست و چرا زودتر به اشغالگری و حضور قلدرمنشانه و متکبرانه اش در عراق پایان نمی دهد؟

-آیا ملت های جهان این حق را ندارند که از سرزمین خود در برابر اشغالگری ها و اقدامات تروریستی آمریکا دفاع کنند؟ اشغالگری که حاکمیت ارضی کشورها را زیر سوال برده و ثروت ها را غارت کرده و در هر نقطه از جهان فتنه و آشوب به پا کرده است؟

- میلیون ها قربانی در برابر اقدامات وحشیانه نظامیان آمریکایی در عراق و دیگر کشورها به چه علت سلاخی شده اند؟ امنیت این قربانی ها در برابر جنایات نظامیان آمریکایی چه می شود؟

-آیا هرکس که در برابر همینه و خودکامگی آمریکا می ایستد تنها "ایران" و "ایرانی " است؟ آیا در تمام جهان هیچ ملت دیگری پیدا نمی شود که در برابر خودکامگی های آمریکا بایستد و ارتباطی به ایران نداشته باشد؟ و آیا باید ملت برای اشغالگران آمریکایی در کشورهای خود فرش قرمز پهن کنند تا به آنها برچسب "ایرانی بودن" نزنند؟

- شرح یک داستان در این مجال خالی از لطف نیست، می گویند: روزی از یک الاغ سوال شد چرا خداوند به تو عقل نداد و او در پاسخ گفت که تا زمانی که زور بازو دارم به عقل و اندیشه نیازی ندارم.

پربیننده ترین خبرها