ادامه کارشکنی و بی مسئولیتی رژیم آل خلیفه در قبال شهروندان خود/ سرگردانی بحرینی ها در فرودگاه های دوحه و مسقط/ ایران⁩ آماده انتقال بهداشتی و فوری مهمانان بحرینی به منامه

ادامه کارشکنی و بی مسئولیتی رژیم آل خلیفه در قبال شهروندان خود/ سرگردانی بحرینی ها در فرودگاه های دوحه و مسقط/ ایران⁩ آماده انتقال بهداشتی و فوری مهمانان بحرینی به منامه
شنبه 9 فروردين 1399 - 11:15

منامه با ورود شهروندان بحرینی بازگشته از ایران به بهانه ویروس کرونا مخالفت کرد و اجازه نداد تا آنها وارد کشورشان شوند.

العالم _ بحرین

ساعتی پیش، هواپیمای خطوط قطری ۳۱ بحرینی را که از ایران به دو حه آمده و قصد پروز به مسقط و سپس منامه داشتند را از هواپیما پیاده کرد.

علت این اقدام این مطلب بیان شده که مسقط اعلام کرده است: بعلت اینکه منامه حاضر بپذیرش بحرینی هایی که از مقصد تهران وارد می شوند نیست، مسقط هم قادر به پذیرش آنها نمی باشد.

بنابراین علاوه بر ۷۶ بحرینی که در فرودگاه مسقط سرگردانند، ۳۱ نفر هم در فرودگاه دوحه بلاتکلیف مانده اند.

*در ذیل وضعیت نابسامان 31 شهروند بحرینی در فرودگاه دوحه را مشاهده می کنید؛

شهروندان بحرینی در فرودگاه دوحه

شهروندان بحرینی در فرودگاه دوحه

*همچنین در ذیل وضعیت نابسامان 76 شهروند بحرینی در فرودگاه مسقط آمده است؛

شهروندان بحرینی در فرودگاه مسقط

شایان ذکر است؛ زینب عبدالامیر نماینده مجلس بحرین عنوان کرد: در صورت عدم بازگشت بحرینی هایی که در خارج سرگردان بسر می برند، ۱۵ تن از نمایندگان از روز سه شنبه آینده حضور در جلسات مجلس و کمسیون ها را تحریم خواهند کرد.

وی ادامه داد: پس از آنکه تمامی وسایل و ابزارهای ممکن را تا شب گذشته ۲۷ مارس، برای تسهیل بازگشت بحرینی هایی که در خارج (ایران) سرگردان بسر می برند، در تعامل با ارگانهای دولتی بکار بستیم اکنون خواهانیم در سطح عالی برای بازگشت آنان در سریعترین وقت تصمیم گیری شود.

وی گفت: سرعت انجام این اقدام برای ما اهمیت دارد و الا به ناچار از روز سه شنبه ۳۱ مارس حضور در جلسات مجلس و کمسیون ها را تحریم خواهیم نمود. همچنین تصمیم داریم درخواستی را برای بررسی موضوع در ابتدای هفته آینده تقدیم (مجلس) نماییم.

گفتنی است؛ امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‏⁧صدها تن از اتباع ⁧بحرین⁩ در ⁧مشهد⁩ مقدس در انتظار بازگشتند و حدود ٨٠ تن اکنون در ⁧عمان⁩ سرگردانند. حکومت بحرین حاضر به پذیرش اتباع خود نیست.⁧ آل‌خلیفه⁩ با اتلاف وقت و کاملا غیرمسئولانه در قبال مردمش عمل می‌کند. هواپیمایی ⁧ایران⁩ آماده انتقال بهداشتی و فوری این مهمانان به منامه است.»

پربیننده ترین خبرها