خون شهدای فاجعه آوریل دامان بن سلمان را رها نمی کند

خون شهدای فاجعه آوریل دامان بن سلمان را رها نمی کند
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 - 12:17

این روزها اولین سالگرد جنایات هولناک آل سعود علیه کودکی و زندگی و همه ارزش های انسانی را پیش رو داریم این رژیم در 23 آوریل 2019 دست به ذبح جمعی 37 انسان بی گناه از جمله 6 کودک آنهم بر اساس اتهامات خنده دار زد.

العالم - کشکول

جرم این کودکان که آنها را مستحق چنین مجازات وحشیانه ای کرده بود - و بن سلمان سر آنها قطع کرد – این بود که با شرکت در یک تظاهرات مسالمت آمیز فقط و فقط خواستار حقوق خود شده بودند نه بیشتر و نه کمتر. فاجعه آوریل و جنایت در حق جوانانی با عمر گل، پرده از چهره واقعی جنایت کار بن سلمان برداشت و ماهیت واقعی وعده های اصلاح طلبانه او را بر ملا کرد؛ همان وعده هایی که بر اساس آنها دست به شکنجه و کشتار کودکان می زند.

سازمان اروپایی – سعودی حقوق بشر موارد بسیاری از نقض حقوق قربانیان این فاجعه را از زمان بازداشت تا شهادت ثبت کرده است که نشان می دهد آنها پیوسته از شدت جنایت و وحشی گری و قساوت بن سلمان شکایت داشتند.

این سازمان رنج این قربانیان را از نخستین روزهای بازداشت تا شکنجه های سازمان یافته آنها تا بدرفتاری با آنها در زمان بازجویی و در نهایت محاکمه آنها در شرایط کاملا ناعادلانه و محروم کردن آنها از داشتن وکیل در زمان بازجویی و سرانجام صدور احکام ظالمانه و اجرای این احکام به طور مخفیانه، ثبت کرده است.

نکته شایان توجه در این بین این است که این همه سنگدلی و خشونت در برخورد با قربانیان، عطش خون و خشونت بن سلمان را سیر نکرد؛ او پس از کشتار قربانیان، جنازه آنها را نگه داشت و آنها را از حق دفن محروم کرد. او از این هم پافراتر گذاشته و به سراغ خانواده هایشان رفت و پس از محروم کردن آنها از دریافت پیکر عزیزانشان و مراسم عزاداری، به شکنجه آنها پرداخت. این چنین رژیم آل سعود تا این لحظه پیکر هیچ یک از شهدای کشتار آوریل را به خانواده هایشان نداده است.

برای رسوا کردن ماهیت درنده خوی آل سعود، نیاز به ثبت جنایاتی که در حق زندانیان اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان در زندان های این رژیم رخ می دهد نیست. چرا که فاجعه قتل جمال خاشقچی در خارج به تنهایی گواه روشن ماهیت جنایات آل سعود در حق زندانیان در داخل این کشور است.

هر قدر زمان بگذرد خون پاک شهدای فاجعه آوریل و همه شهدای بی گناه که بر شمشیر رژیم وهابی آل سعود جاری شده است و در رأس همه آنها خون شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر، دست از سر بن سلمان بر نخواهد داشت و تمام شکست ها و رسوایی های نظامی و سیاسی و اخلاقی و اقتصادی که این روزها گریبان گیر بن سلمان شده است در واقع از برکات همین خون هایی است که به ناحق ریخته شده اند.

پربیننده ترین خبرها