انتقام از حشد الشعبی به شیوه بن سلمان

انتقام از حشد الشعبی به شیوه بن سلمان
جمعه 26 ارديبهشت 1399 - 21:45

خبر:

اهانت شبکه سعودی MBC به فرمانده شهید حشدالشبی ابومهدی مهندس موج گسترده ای از انزجار را در عراق موجب شده است.

تحلیل:

- صدور چنین رفتاری از رسانه های سعودی اساسا تعجب برانگیز نیست و البته مسبوق به سابقه است. ابومهدی مهندس توسط ترامپ شهید می شود و توجیه تبلیغاتی این اقدام تروریستی توسط دست نشانده آمریکا در منطقه در قالب اهانت به شهید امری محتوم فرض شده و حقنه میشود. اساسا چنین تاییدهایی در کارنامه تعاملات آمریکا سعودی کم نبوده و نیست کافی است ماجرای قتل خاشقچی بدست بن سلمان و حمایت ترامپ از این مساله را بخاطر بیاوریم.
- تنها چند روزی از ماجرای اهانت به عشایر عراقی در قالب یک سریال رمضانی سعودی نمی گذرد که پروژه اهانت به ابومهدی مهندس کلید می خورد این یعنی آنکه اساسا رژیم سعودی هیچ ارزشی برای ملت عراق قائل نیست و خود را از هرجهت در این کشور فارغ البال و ازاد قلمداد می کند. شاید بن سلمان ازان جهت که درساخت یک ورزشگاه در عراق در سال گذشته مشارکت کرد باخود پنداشته است که از حق تعرض به ملت عراق برخوردار گردیده است.
- واقعیت آن است که توهین به ابومهدی مهندس یعنی هم اهانت به ملت عراق وهم توهین به محور مقاومت و این یعنی آنکه با این روش رسانه سعودی کوشیده است تا انتقام شکست های پی در پی خود را از مردم عراق در دفع تروریست ها از یکسو و ناکامی های متعددش بویژه در یمن و سوریه بگیرد.
- با شهادت ابومهدی مهندس هم آمریکا و هم سعودی و البته اسرائیل درصدد هستند تا حشدالشعبی را از سر راه بردارند بنظر میرسد اقدام رسانه سعودی با هدف نبض سنجی و حساسیت سنجی اهل عراق نسبت به این مساله ارزشی باشد.
- حجم واکنش های در داخل عراق نسبت به این اهانت بنظر حاوی این پیام برای محور غربی، عبری و عربی است که شیران رافدین چه با ابومهدی و چه بدون حضور او دربند قرار نخواهند گرفت.
- بنظر تعطیلی این رسانه سعودی هتاک در عراق کوچکترین و دم دستی ترین اقدامی است که باعث التیام خاطر عراقیها خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها