ترامپ... دلار از جان مردم مهم تر است

ترامپ... دلار از جان مردم مهم تر است
جمعه 6 تير 1399 - 16:45

در خبرها آمده که سیاستمدار امریکایی، دونالد ترامپ را با این جمله سرزنش کرده که "دولتی که نمی تواند شهروندان خود را برای مقابله با کرونا به پوشیدن ماسک قانع کند، نمی تواند هیچ دولت خارجی را سرنگون کند".

العالمدرگوشی

"استفان والت" استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد کندی در صفحه شخصی خود در توییتر از روش برخورد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ویروس کرونا انتقاد کرد زیرا شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در امریکا به دو میلیون و 374 هزار و 282 نفر رسیده و در میزان ابتلا به ویروس کرونا با بیش از 120 هزار فوتی درصدر کشورهای جهان قرار دارد.

استفان والت از دولت کشورش انتقاد کرد و گفت: دولت امریکا که از سرنگون کردن دولت های دیگر سخن می گوید نمی تواند ماسک کافی برای شهروندان خود تهیه کند. عملکرد دولت با ادعاهای مسئولین امریکایی که از این وضعیت سود می برند و هم چنین با ادعاهای ترامپ در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز مبنی بر موفقیت در مقابله با ویروس کرونا در تضاد است.

اظهارات پی در پی رئیس جمهوری آمریکا درباره کرونا بیش از پیش به تمسخر وی انجامیده و میزان محبوبیت وی را حتی میان هوادارانش در آمریکا به شدت کاهش داده است.

اقدام عجیب و تمسخرآمیز ترامپ

ترامپ یکشنبه گذشته در گردهم آیی انتخاباتی در ایالت اوکلاهاما از مسئولین خواست آزمایش تشخیص ویروس کرونا را محدود کنند زیرا به شناسایی شمار زیادی از مبتلایان در آمریکا انجامیده است. عملکرد عجیب در راستای مقابله ناکام وی با کرونا که موجب تمسخر گسترده وی در شبکه های اجتماعی و جهان شد.

این رئیس جمهور باهوش! همچنان به کارهای خارق العاده ادامه می دهد و ادعا می کند"این آزمایش ها سلاحی دو لبه است و بخش منفی آن این است که با انجام آزمایش ها، شمار مبتلایان بیشتر می شود از اینرو به آنان گفتم آزمایش ها را محدود کنید، آنها پشت هم آزمایش انجام می دهند". وی به جای تشویق دانشمندان به یافتن دارویی مفید ، با هوش کودکانه اش بار دیگر چین را در ایجاد این ویروس مقصر دانسته و نام " کونگ فلو" بر ان نهاده که واژه ای برای نشان دادن نفرت از خارجی هاست که به جای کووید 19 از آن استفاده می کند تا به ایجاد آن توسط چین اشاره کند.

بولتن،تکلیف ترامپ را مشخص کرد

توصیف جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین امریکا مبنی بر ساده بودن ترامپ و نامناسب بودن وی برای این پست و نداشتن خط مشی اصولی، تصادفی نیست.

سادگی که وی را واداشته تا سود مالی را بر سود معنوی ترجیح داده و از هوادارانش برای شرکت در گردهم آیی انتخاباتی دعوت کرده که انتقادات گسترده کارشناسان سلامت و بهداشت سراسر امریکا را به دنبال داشته است.

سخن بولتون مبنی بر اینکه او فاقد "اصل انسانیت"است به خاطر بی تفاوتی وی به ویروس کشنده کرونا و هم چنین درخواست کمک ترامپ از شی جین پینگ رهبر چین برای انتخاب مجدد وی و در مقابل حمایت واشنگتن از بازداشتگاههای مسلمانان ایگور است.

او رئیس جمهوری است که فقط به خود و منافع شخصی اش می اندیشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها