بیانیه انصارالله در محکومیت جنایت ائتلاف سعودی علیه 'آل سبیعان'

بیانیه انصارالله در محکومیت جنایت ائتلاف سعودی علیه 'آل سبیعان'
سه شنبه 10 تير 1399 - 12:52

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، به شهادت رساندن چند عضو یک خانواده یمنی بر وحشی‌گری ائتلاف و مزدوران آن تأکید می‌کند و این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

العالم - یمن

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای جنایت «شبه‌نظامیان تکفیری» وابسته به ائتلاف سعودی در «وادی عبیده» استان مأرب (در مرکز یمن) را که طی آن شیخ «محسن بن سبیعان» و تعدادی از برادران و فرزندانش به شهادت رسیدند، محکوم کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، انصارالله افزود، این جنایت کمترین شکی برای پی بردن به وحشی‌گری ائتلاف و مزدوران آن و نیز عدم برخورداری آنها از اخلاق و آداب و رسوم قبیله‌ای باقی نگذاشت.

این جنبش یمنی اعلام کرد، جنایت مذکور بی پاسخ نخواهد ماند و از تمام طیف‌ها، شیوخ و آزادگان درخواست می‎‌شود آنرا محکوم کنند و برای مقابله با ائتلاف، آزادسازی اراضی یمن و ساقط کردن پروژه‌های تکفیری به پا خیزند.
انصارالله در ادامه سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشری را مخاطب قرار داد و اعلام کرد: این جنایت که طرفهای مرتبط با ائتلاف آن را انجام دادند، در برابر چشمان شماست؛ ما منتظریم ببینیم که سازمانها واقعا از حقوق و آزادی دفاع می‌کنند یا اینکه این هم جنبه دیگری از انحطاط است.

دیروز (دوشنبه) «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، تروریست‌های القاعده و داعش با تجهیزات کامل به وادی عبیده حمله کردند، منازل را بمباران و آنها را آتش شدند که این موضوع منجر به شهادت هفت تن از خانواده سبیعان شد.

پربیننده ترین خبرها