عضو کمیسیون امنیت عراق: آمریکا در انفجارهای اردوگاه 'الصقر' دست داشته است

عضو کمیسیون امنیت عراق: آمریکا در انفجارهای اردوگاه 'الصقر' دست داشته است
سه شنبه 7 مرداد 1399 - 16:03

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با ارائه دلایلی تصریح کرد که شواهد حاکی از آن است آمریکا در انفجارهای پایگاه 'الصقر' دست داشته است.

العالم - عراق

«کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (سه‌شنبه)،‌در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» آمریکا را عامل حمله به پایگاه «الصقر» در جنوب پایتخت عراق دانست.

طبق این گزارش، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در این خصوص گفت: «انفجارهای پی‌در‌پی که گهگاه در برخی اردوگاه‌های عراق و بویژه در اردوگاه‌های نزدیک به مناطق مسکونی رخ می‌دهد، مشکلات فراوانی به بار می‌آرود».

کاطم الرکابی در ادامه گفت:‌ «تحقیقاتی که در در خصوص وقوع انفجارها صورت گرفته است؛‌ چه تحقیقاتی که سال گذشته رخ داده است چه آنهایی که امسال رخ داده‌است، دولت [در آنها] ماهیت انفجارها را روشن نکرد؛ یک بار گفتند که پهپاد بوده است، یک بار هم گفتند که علت اتصال برق بوده است».

الرکابی از دولت عراق خواست که تحقیقاتی شفاف در ارتباط با انفجارهای یادشده صورت بگیرد و همچنین درخواست کرد که اردوگاه‌های ارتش، الحشد الشعبی و پلیس فدرال در نزدیکی مناطق مسکونی نباشد.

وی در بخش پایانی اظهاراتش گفت: «طرفی که از انفجارها در راه هدف قرار دادن الحشد و نیروهای امنیتی عراق استفاده می‌کند، همان گروهی است که هواپیما در اختیار دارد درست همان کسی که انگشت اتهام متوجه آن است. هیچ کس هواپیما در اختیار ندارد جز آمریکا».

این اظهارات درست پس از آن است که طی روزهای اخیر، در تعدادی از پایگاه نظامی وابسته به ارتش عراق انفجاراتی رخ داد. یکی از این انفجارها در اردوگاه الصقر در جنوب بغداد بود که نیروهای امنیتی عراق اعلام کردند این انفجار به علت «افزایش دما و انبار شدن نامناسب تسلیحات» صورت گرفته است. این اعلام در حالی بود که شبکه‌ «الجزیره» و شبکه «روسیا الیوم» از حمله هوایی به این پایگاه خبر دادند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها