عادی سازی اقدامی برای ضربه به مقاومت

عادی سازی اقدامی برای ضربه به مقاومت
يکشنبه 23 شهريور 1399 - 11:12

مواضع کشورهایی که در پی عادی سازی با رژیم صهیونیستی هستند نسبت به فلسطینیان به ویژه گروههای مقاومت، ناگهانی نبوده زیرا آنان منتظر این روز بودند که نقاب هایشان را کنار بزنند.

العالمتحلیل روز

وزیر امور خارجه بحرین در گفت وگو با شبکه العربیه که فقط نامش با عربها سنخیت دارد، گفت: "باید با توافق با اسرائیل برای نجات منطقه خاورمیانه تلاش کرد" و بدین وسیله دلیل کشورش برای عادی سازی با اشغالگران را توجیه کرد زیرا وی معتقد است توافق عادی سازی میان بحرین و رژیم صهیونیستی ،عربها را نجات خواهد داد.

البته وی دروغ نگفته اما جمله اش دارای ابعاد مختلفی است علیرغم اینکه معنای واقعی اش این است که توافق عادی سازی، پادشاه این کشور و امثال وی را نجات خواهد داد و مهم تر اینکه به عنوان آخرین برگه از جیب نظام های شکست خورده در برابر تضعیف نقش نیروهای مقاومت در منطقه خارج خواهد شد.

موج عادی سازی برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، طرحی برای هدف قرار دادن نیروهای مقاومت است، طرحی که با قلم های اسرائیلی ترسیم و با مغز آمریکائی ها برنامه ریزی شده اما در سرزمین های عربی اجرا می شود بنابراین کسانی که بخواهند مردم خود را گمراه کرده و این توافق را به عنوان توافق صلح و ثبات نشان دهند، در ابتدا به خود دروغ گفته اند.

توافق عادی سازی امارات و سپس بحرین، به تاریخ عرب ها توهین کرده و همه توافق های سران عربی را خنثی کرده زیرا عقاید و آراء عربها که دهه هفتاد رژیم صهیونیستی را به لرزه می انداخت، دیگر خریداری ندارد، درست مانند تصمیمات اتحادیه عرب که فقط نام عرب را یدک می کشد.

مواضع کشورهای عادی ساز نسبت به فلسطینیان به ویژه گروههای مقاومت، ناگهانی نبوده زیرا آنان منتظر این روز بودند که نقابها را کنار زده و اهدافشان افشا شد اما مهم این است که چه کسی از مساله فلسطین حمایت می کند و چه کسی بر خلاف آن بوده و در صدد تکه تکه کردن آن است بنابراین نقشه آینده فلسطین بر اساس آن ترسیم خواهد شد و شاید اعلام پیدایش رهبری ملی مشترک برای مقابله با عادی سازی بیانگر موضع فلسطین است که مرزهای گفتار را رد کرده تا به مرحله عمل برسد زیرا موج عادی سازی، سست تر از آن است که زیاد دوام بیاورد و میزان تضعیف آن نیز به قدرت مقابله با وحدت فلسطینیانی بستگی دارد که از ساعت های اولیه تولد آن، شکل گرفته است .

در مرحله دوم نیز به بیداری ملتهای این نظام ها بستگی دارد که رژیم صهیونیستی برایشان ناآشناست و در نهایت طردش خواهند کرد. سومین عامل و مهم ترین مورد وحدت محور مقاومت و ایمان به این است که فقط مقاومت گزینه مردم است.

خواست مردم و پایداری مقاومت تنها مانع، در برابر این طغیانگری جدید یعنی طغیانگری عادی سازی کشورهای عربی با اسرائیل است.

إسراء البحيصي - العالم

پربیننده ترین خبرها